Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Bugete limitate pentru cumpărăturile de Black Friday

Bugete limitate pentru cumpărăturile de Black Friday

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 09 Noiembrie 2023

Procentul românilor care intenţionează să profite de reducerile de Black Friday în acest an a scăzut cu 5 puncte procentuale faţă de 2022, ajungând de la 62% la 57%, conform unui studiu al agenţiei de cercetare de piaţă MKOR.

Astfel, 6 din 10 români intenţionează să facă achiziţii de Black Friday în 2023, iar 80% dintre aceștia au un buget dedicat, faţă de doar 20% anul trecut. Sumele sunt în principal alocate în funcţie de resursele financiare disponibile şi de preţul produselor de pe lista de cumpărături.

„Deşi interesul pentru cumpărăturile de Black Friday se menţine relativ ridicat, românii adoptă o abordare mai prudentă în 2023, gestionându-şi mai bine bugetul alocat. Totul pe fondul unui pesimism general privind situaţia economică actuală”, a arătat Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR.

Potrivit studiului, şi-au făcut planuri pentru reducerile din această lună în special persoanele sub 40 de ani, femeile, persoanele cu venituri medii, părinţii cu copii minori şi cei fără copii. 

„Cei hotărâţi să meargă la cumpărături de Black Friday îşi fac lista cu 2-3 săptămâni înainte de 1 noiembrie”, relevă studiul. 

Şi în acest an, electronicele şi electrocasnicele sunt în topul preferinţelor, deşi interesul a scăzut cu 7% faţă de 2022, cu același procent reducându-se şi apetenţa pentru produsele IT&C, de la 34% (în 2022) la 27% (în 2023). În schimb, articolele de modă (îmbrăcăminte încălţăminte, accesorii etc.) câştigă teren, înregistrând un interes crescut cu 14% față de anul trecut din partea cumpărătorilor. Analiza mai relevă că online-ul rămâne mediul de achiziţie preferat de Black Friday, deşi un român din patru va face cumpărături atât în magazinele fizice, cât şi în cele online. (C. Z.)