Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Bulgaria, cea mai ieftină destinaţie de vacanţă
▲ Potrivit unui studiu realizat de britanicii de la Post Office Travel Services, Bulgaria este privită de englezi drept cea mai ieftină destinaţie turistică ▲ Cea mai scumpă ţară din zona euro a fost indicată a fi Franţa ▲ Studiul arată că cele mai mari creşteri în materie de preţuri au fost înregistrate nu la cazare, ci la meniu ▲
Zece tipuri de servicii dintr-un sejur turistic, care includ şi o masă pe zi, costă doar 42,23 de lire sterline în Bulgaria, se arată în studiul realizat de Post Office Travel Services, fiind de două ori şi jumătate mai ieftin decât în Antigua, unde aceleaşi tipuri de servicii costă 108,70 de lire. De altfel, insula din Marea Caraibelor a fost catalogată ca fiind cea mai scumpă destinaţie dintre cele 18 cuprinse în studiu. Tailanda, cu 43,92 de lire, este ce-a doua destinaţie ieftină, în ciuda recentelor creşteri de preţuri, în timp ce Africa de Sud (46,13 lire) se situează pe locul trei. Turcia şi Croaţia sunt, alături de Bulgaria, cele mai convenabile destinaţii turistice, în vreme ce Franţa (78,30 de lire) este ce mai scumpă ţară din zona euro. Urmează Spania, cu 67,08 lire, cea mai convenabilă destinaţie turistică din zona euro, şi Portugalia (67,47 lire). Studiul arată că preţurile au scăzut în Portugalia, precum şi în Grecia şi Italia, dar au crescut în destinaţiile de lungă durată, în Tailanda cu 53,7%, iar în Egipt cu aproape 47%. „Zona euro a fost lovită anul acesta, dar studiul nostru este în măsură să arate că în anumite zone se fac reduceri dramatice pentru încurajarea turismului. Deşi lira a scăzut, asta înseamnă că turiştii din Marea Britanie care cumpără cu cap pot primi mai mult decât se aşteptau pentru banii pe care îi cheltuiesc în serviciile turistice“, a declarat directorul de servicii turistice al Post Office, Sarah Munro. De asemenea, Munro arată că preţurile la mâncare au înregistrat cele mai mari creşteri în studiul de anul acesta. „În Tailanda am înregistrat o creştere de 68,5%. Preţul mâncării în Statele Unite a crescut cu aproape 49% şi chiar în Turcia, una dintre cele mai convenabile destinaţii turistice, au crescut cu o treime aproape. În Grecia, creşterea a fost, din contră, de doar 1%. Oricum, multe dintre ţările unde preţurile au crescut, mai ales Tailanda şi Turcia, rămân unele dintre cele mai convenabile destinaţii turistice“, a mai spus Munro. În Grecia, creşterea a fost, din contră, de doar unu la sută. Oricum, multe dintre ţările unde preţurile au crescut, mai ales Tailanda şi Turcia, rămân unele dintre cele mai convenabile destinaţii turistice, a mai precizat directorul de servicii turistice al Post Office.