Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Cât va fi noua taxă auto

Cât va fi noua taxă auto

Data: 25 Ianuarie 2008

Taxa de primă înmatriculare auto (care se va numi taxă de poluare auto) va intra în vigoare la 1 iulie 2008, după ce va trece şi prin Parlament, potrivit proiectului de OUG privind taxa de poluare pentru autovehicule, supus dezbaterii publice. Conform proiectului, noua taxă va fi calculată în funcţie de capacitatea cilindrică a motorului, de gradul de poluare a motorului şi de vechimea maşinii.

De exemplu, pentru un autoturism Logan nou cu motor de 1.400 centimetri cubi (cmc), cu norma de poluare Euro 4, taxa va creşte de la 160 de euro la 420 de euro, pentru un autoturism Ford Focus Euro 3 cu o vechime de 4-5 ani cu motor de 1.600 cmc, taxa scade de la 1.140 de euro la 992 de euro, pentru un autoturism Wolkswagen Golf Euro 2 cu motor de 1.900 cmc şi o vechime de 8-10 ani, taxa va scădea de la 3.806 euro, la 2.445 de euro, pentru un autoturism Mercedes cu Euro 1, cu motor de 3.000 cmc şi o vechime de 15 ani, taxa va scădea de la 7.727 la 1.764 de euro, iar pentru un Jeep non-euro cu o capacitate de 2.500 cmc şi o vechime mai mare de 15 ani, taxa scade de la 7.155 de euro la 2.110.

Conform proiectului, supus dezbaterii publice, pentru autoturismele cu normă de poluare Euro 4 cu capacitate cilindrică mai mică de 1.600 centimetri cubi, noul nivel al taxei va fi de 465 de euro pentru o vechime de o circa lună şi va scădea în funcţie de vechime.

Pentru un autoturism Euro 4 cu o capacitate mai mare de 1.601 cmc, taxa va porni de la 776 de euro (pentru un autoturism cu o vechime de o lună) şi se va reduce în funcţie de vechime, iar pentru un autoturism Euro 4 cu capacitate de circa 2.500 cmc, noua taxă va porni de la 1.697 de euro în jos.

Pentru autoturismele Euro 4 cu o capacitate de circa 3.000 cmc, noul nivel al taxei porneşte de la 2.422 de euro pentru o vechime de până la o lună, iar pentru cele cu o capacitate mai mare de 3.000 cmc, cu o vechime de până la o lună, va porni de la 2.784 de euro.

Pentru un autoturism cu norma de poluare Euro 3 cu o capacitate cilindrică mai mică de 1.600 cmc, noul nivel al taxei auto va porni de la 1.520 de euro, pentru o vechime de până la o lună. În cazul autovehiculelor Euro 2, cu o capacitate cilindrică mai mică de 1.600 cmc, taxa va ajunge la maxim 2.006 euro pentru cele cu o vechime cuprinsă între 5 şi 6 ani şi la 246,4 euro la cele cu o vechime de 14-15 ani, în timp ce pentru o capacitate cuprinsă între 1.601 şi 2.000 cmc, taxa poate ajunge până la 3.762 de euro pentru o vechime de 5-6 ani, respectiv la 462 pentru cele de 14-15 ani. (S.D.)