Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Cel mai mare avion din lume, livrat cu întârziere către Singapore Airlines

Cel mai mare avion din lume, livrat cu întârziere către Singapore Airlines

Data: 15 Octombrie 2007

Primul avion Airbus A380 a fost livrat ieri companiei aeriene Singapore Airlines, una dintre cele mai rentabile din lume. Livrarea celui mai mare avion de linie a avut loc la Toulouse, sediul constructorului aeronautic european. Airbus A 380, este cel mai mare avion de linie din istorie, primul zbor comercial al acestui avion, care poate transporta 525 de pasageri în formula standard şi până la 853 de pasageri în formula charter, urmând să aibă loc la data de 25 octombrie între Singapore şi Sydney. Scoase la licitaţie pe site-ul specializat eBay, biletele pentru acest zbor tur-retur au strâns 1,3 milioane de dolari, bani ce vor fi donaţi pentru opere de caritate.

Livrarea avionului, în faţa a peste 500 de invitaţi veniţi din întrega lume, intervine cu o întârziere de 18 luni faţă de calendarul iniţial, din cauza unor probleme apărute pe liniile de producţie, în special la asamblarea cablurilor electrice ale gigantului avion.

Pentru primele 25 de aparate A380, cablurile electrice sunt montate cu mâna, o muncă de artizan comparabilă cu cea a unui croitor care face măsurători pentru fiecare companie aeriană, până când va fi pus la punct o machetă digitală care va permite munca mai rapidă pentru următoarele avioane. Avionul livrat către Singapore Airlines pe data de 15 octombrie va fi, de altfel, singurul A380 livrat în 2007, faţă de 29 de aparate prevăzute iniţial a fi livrate în acest an, creşterea ritmului de producţie fiind amânată, în medie, cu doi ani astfel că în 2010 se va ajunge să fie livrate patru aparate A380 pe lună. Întârzierile apărute în programul A380 au atras după sine pierderi de 2,5 miliarde de euro pentru Airbus în exerciţiul 2006. Nota finală de plată ar urma să depăşească şase miliarde de euro până în 2010, iar nivelul de rentabilitate pentru aparatul A380 a fost majorat de la 270 la 420 de avioane livrate.