Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Cel mai mare avion din lume, livrat cu întârziere către Singapore Airlines
Primul avion Airbus A380 a fost livrat ieri companiei aeriene Singapore Airlines, una dintre cele mai rentabile din lume. Livrarea celui mai mare avion de linie a avut loc la Toulouse, sediul constructorului aeronautic european. Airbus A 380, este cel mai mare avion de linie din istorie, primul zbor comercial al acestui avion, care poate transporta 525 de pasageri în formula standard şi până la 853 de pasageri în formula charter, urmând să aibă loc la data de 25 octombrie între Singapore şi Sydney. Scoase la licitaţie pe site-ul specializat eBay, biletele pentru acest zbor tur-retur au strâns 1,3 milioane de dolari, bani ce vor fi donaţi pentru opere de caritate.
Livrarea avionului, în faţa a peste 500 de invitaţi veniţi din întrega lume, intervine cu o întârziere de 18 luni faţă de calendarul iniţial, din cauza unor probleme apărute pe liniile de producţie, în special la asamblarea cablurilor electrice ale gigantului avion. Pentru primele 25 de aparate A380, cablurile electrice sunt montate cu mâna, o muncă de artizan comparabilă cu cea a unui croitor care face măsurători pentru fiecare companie aeriană, până când va fi pus la punct o machetă digitală care va permite munca mai rapidă pentru următoarele avioane. Avionul livrat către Singapore Airlines pe data de 15 octombrie va fi, de altfel, singurul A380 livrat în 2007, faţă de 29 de aparate prevăzute iniţial a fi livrate în acest an, creşterea ritmului de producţie fiind amânată, în medie, cu doi ani astfel că în 2010 se va ajunge să fie livrate patru aparate A380 pe lună. Întârzierile apărute în programul A380 au atras după sine pierderi de 2,5 miliarde de euro pentru Airbus în exerciţiul 2006. Nota finală de plată ar urma să depăşească şase miliarde de euro până în 2010, iar nivelul de rentabilitate pentru aparatul A380 a fost majorat de la 270 la 420 de avioane livrate.