Camera Deputaţilor, ca for decizional, a adoptat, zilele trecute, o propunere legislativă mult așteptată de fermieri. Actul normativ modifică Legea nr. 287/2009 privind Codul civil în sensul instituirii duratei are
Cele mai importante porturi de marfă din Europa
Anul trecut, în porturile din Uniunea Europeană a fost manipulată o cantitate de 3,5 miliarde tone de marfă, în creştere cu 4% comparativ cu 2020, după o scădere de 7% în 2020, față de 2019, din cauza pandemiei şi a restricţiilor introduse ulterior, arată Eurostat.
Ţările de Jos au rămas cel mai mare transportator maritim de marfă din UE. Porturile olandeze au gestionat 590 milioane tone de marfă (+32 milioane tone față de 2020), adică 17% din totalul din UE. Pe locurile următoare se situează Italia şi Spania, fiecare cu o pondere de 14%.
În topul celor mai mari porturi sunt Rotterdam (435 milioane tone), Antwerpen (216 milioane tone) şi Hamburg (111 milioane tone). Urmează în ordine Amsterdam, Algeciras (Spania), Marseille (Franţa), Valencia (Spania), Trieste (Italia), Le Havre (Franţa), Barcelona (Spania) cu 53,6 milioane tone de marfă şi, pe locul 11, Constanţa cu 49,86 milioane tone de marfă manipulată în 2021, în creştere (+26%) faţă de 39,44 milioane tone în 2020. După Constanţa se situează porturile Genova, Pireu, Bremen şi Gdansk.
Datele Eurostat mai arată că, în 2021 comparativ cu 2020, 16 state membre au înregistrat un avans al activităţilor portuare la capitolul mărfuri, iar România a avut cea mai mare creştere procentuală (12,5%).