Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Cele mai importante porturi de marfă din Europa

Cele mai importante porturi de marfă din Europa

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 24 Noi, 2022

Anul trecut, în porturile din Uniunea Europeană a fost manipulată o cantitate de 3,5 miliarde tone de marfă, în creştere cu 4% comparativ cu 2020, după o scădere de 7% în 2020, față de 2019, din cauza pandemiei şi a restricţiilor introduse ulterior, arată Eurostat.

Ţările de Jos au rămas cel mai mare transportator maritim de marfă din UE. Porturile olandeze au ­gestionat 590 milioane tone de marfă (+32 milioane tone față de 2020), adică 17% din totalul din UE. Pe locurile următoare se situează Italia şi Spania, fiecare cu o pondere de 14%.

În topul celor mai mari porturi sunt Rotterdam (435 milioane tone), Antwerpen (216 milioane tone) şi Hamburg (111 milioane tone). Urmează în ordine Amsterdam, Algeciras (Spania), Marseille (Franţa), Valencia (Spania), Trieste (Italia), Le Havre (Franţa), Barcelona (Spania) cu 53,6 milioane tone de marfă şi, pe locul 11, Constanţa cu 49,86 milioane tone de marfă manipulată în 2021, în creştere (+26%) faţă de 39,44 milioane tone în 2020. După Constanţa se situează porturile Genova, Pireu, Bremen şi Gdansk.

Datele Eurostat mai arată că, în 2021 comparativ cu 2020, 16 state membre au înregistrat un avans al activităţilor portuare la capitolul mărfuri, iar România a avut cea mai mare creştere procentuală (12,5%).