Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Codul de bune practici ar putea intra în vigoare în şase luni

Codul de bune practici ar putea intra în vigoare în şase luni

Data: 08 Iulie 2008

O iniţiativă legislativă în privinţa Codului de bune practici pentru comerţul cu produse agroalimentare, semnat recent între reprezentanţii marilor lanţuri de magazine şi cei ai furnizorilor, ar putea fi formulată, într-un interval de trei - şase luni, a declarat, ieri, la conferinţa „Piaţa de retail din România“, consilierul în Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), Constantin Rudniţchi. „În prezent, Codul de bune practici se află la Consiliul Concurenţei, care face o serie de investigaţii. O iniţiativă legislativă pentru aprobarea lui ar putea apărea în trei sau şase luni“, a spus consilierul în MADR. Reprezentantul MADR a menţionat că este greu de menţionat dacă iniţiativa legislativă ar putea prinde contur. „Este greu de estimat dacă această iniţiativă legislativă se va face, pentru că sunt şi iniţiative legislative care vin din zona parlamentară, pe care nu le putem controla“, a adăugat Constantin Rudniţchi. Reprezentanţii furnizorilor şi cei ai marilor lanţuri de magazine au semnat, săptămâna trecută, Codul de bune practici pentru comerţul cu produse agroalimentare. „Acest Cod de bune practici va schimba, într-o oarecare măsură, modelul de business al retailerilor. Aceştia vor trebui să recalculeze bugetele pentru marketing“, a spus consilierul MADR. Potrivit Codului, furnizorii nu pot fi obligaţi de comercianţi să contribuie la costurile de marketing ale magazinului, nici la costurile de deschidere a unui nou magazin sau la cele legate de creşterea suprafeţei de vânzare. Totodată, Codul interzice furnizorului să condiţioneze comerciantul să păstreze un anumit preţ la raft. Taxele pentru prezenţa în marile lanţuri de magazine variază între 5% şi 60% din preţul produsului, a arătat, recent, directorul general al reţelei Angst, Sorin Minea. Reprezentanţii patronatelor din industria alimentară au precizat că solicită Guvernului României o măsură prin care Codul de bune practici să fie semnat de către toţi comercianţii şi furnizorii din piaţă. Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Dacian Cioloş, a afirmat că, după ce va primi avizul Consiliului Concurenţei, Codul va putea fi cuprins în preambulul contractelor încheiate între comercianţi şi furnizori.