Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Consiliul Concurenţei propune eliminarea unor taxe din supermarket

Consiliul Concurenţei propune eliminarea unor taxe din supermarket

Data: 01 Octombrie 2009

Consiliul Concurenţei a propus, în urma unei investigaţii făcute pe piaţa de retail, eliminarea unor taxe, cum ar fi taxa pentru acoperirea cheltuielilor de extindere, a celei percepute pentru a acoperi riscul nevânzării produselor şi eliminarea clauzei clientului celui mai favorizat.

Autoritatea de reglementare în domeniul concurenţei a anunţat finalizarea unei investigaţii în ceea ce priveşte piaţa comercializării produselor alimentare, analiză începută în luna martie a anului trecut şi care a avut ca scop identificarea eventualelor practici care ar putea distorsiona mediul concurenţial.

Principalele recomandări ale Consiliului Concurenţei sunt eliminarea taxelor, pentru care nu se poate observa o legătură directă şi imediată cu contraprestaţia comercianţilor, cum ar fi taxa pentru acoperirea cheltuielilor de extindere sau modernizarea reţelei de magazine sau taxe percepute pentru a acoperi într-un fel sau altul riscul nevânzării produselor.

„Consiliul Concurenţei mai cere şi eliminarea clauzei clientului celui mai favorizat din relaţiile comerciale dintre comercianţi şi furnizori. Această clauză presupune existenţa unei înţelegeri între comercianţi şi furnizori, prin care furnizorii vând acelui comerciant produse la cel mai mic preţ“, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.