Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Consumatorii, păcăliţi de tonurile de apel

Consumatorii, păcăliţi de tonurile de apel

Data: 21 Iulie 2008

▲ Site-urile de internet specializate în vânzarea serviciilor din domeniul telefoniei mobile, precum tonurile de apel, au fost verificate de către Comisia Europeană, concluzia fiind una îngrijorătoare: marea majoritate păcăleşte în mod voit consumatorii ▲ Printre firmele cu renume european, care au fost prinse cu ocaua mică şi riscă amenzi şi chiar închiderea paginilor web se numără Vodafone şi Jamba (deţinută de News Corp şi VeriSign) ▲

Comisarul european pentru protecţia consumatorului, Meglena Kuneva, a lansat o campanie de sancţionare a paginilor web, care oferă servicii de conţinut pentru telefoanele mobile, precum tonurile de apel. Măsura vine după o anchetă care a relevat că 80% dintre aceste site-uri păcălesc consumatorii.

Investigaţia desfăşurată de Kuneva a vizat 500 de site-uri care vând tonuri de apel, imagini, fluxuri de ştiri sau jocuri video pentru telefoanele mobile, industrie care generează afaceri de sute de milioane de euro, transmite Reuters.

Concluziile anchetei relevă că circa 80% dintre paginile investigate prezintă elemente care au scopul de a induce în eroare consumatorii, îndeosebi adolescenţii sau copiii, prin costuri ascunse care măresc veniturile firmelor care le deţin. „Mult prea mulţi oameni cad victime surprizelor costisitoare provenite din taxe, comisioane şi abonamente misterioase la serviciile de tonuri de apel, costuri despre care află pentru prima dată din facturile la telefonia mobilă“, a declarat comisarul Meglena Kuneva.

Companii precum Jamba (deţinută de News Corp şi VeriSign), Vodafone, Aspiro sau Wiking Mobile ar putea suporta sancţiuni, de la amenzi mari până la închiderea site-urilor, dacă nu încearcă să soluţioneze problemele semnalate de oficialul european.

Valoarea vânzărilor de tonuri de apel în UE, Norvegia şi Islanda s-a plasat, anul trecut, în jurul cifrei de 691 de milioane de euro, potrivit lui Kuneva, dar segmentul tonurilor de apel are o pondere de doar 29% în piaţa serviciilor de conţinut media pentru telefoanele mobile.

Taxe şi comisioane ascunse

Printre neregulile semnalate de ancheta desfăşurată în iunie se numără informaţii imprecise privind preţurile (preţuri incomplete, fără includerea taxelor, sau servicii care nu informau consumatorii că achiziţia unui produs implică contractarea unui abonament), date insuficiente sau inexistente privind firma care comercializează serviciul, sau chiar taxe şi comisioane „ascunse“, tipărite pe pagini cu litere foarte mici, în timp ce cuvântul „gratuit“ este folosit eronat, pentru a convinge consumatorii să accepte contracte pe termen lung.

O altă problemă constă în faptul că utilizatorii care doresc să descarce tonuri de apel pe gratis, sunt ademeniţi să se aboneze pe site-urile respective. Multe dintre aceste site-uri au ca public ţintă copiii şi tinerii.