Agricultura contribuie cu 4-5% la Produsul Intern Brut, iar dacă se iau în calcul şi industria alimentară şi sectoarele conexe, ponderea în economie depăşeşte 10%, se arată în „Carta Albă a
Creștere a cumpărăturilor online
Comerțul online continuă să se extindă la nivelul UE, iar în ultimii cinci ani cea mai mare creştere a cumpărăturilor online în rândul utilizatorilor de internet a fost înregistrată în Cehia (27%), România, Ungaria şi Slovenia (toate cu 26%), Lituania şi Croaţia (25%), arată Eurostat. La nivelul UE, 90% dintre persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani au folosit internetul în 2021, din care 74% au cumpărat bunuri sau servicii pentru consum propriu, iar campionii achiziţiilor online au fost locuitorii din Olanda (94%), Danemarca (92%) şi Suedia (89%). La polul opus, mai puţin de 50% au făcut cumpărături online în România (44%) şi Bulgaria (42%). (C. Z.)





