Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Criză pentru vinurile roșii franțuzești

Criză pentru vinurile roșii franțuzești

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 14 Ianuarie 2025

Vinurile roşii franţuzeşti se confruntă cu un declin, deoarece generaţiile tinere optează din ce în ce mai mult pentru alte băuturi sau resping complet băuturile cu alcool, susţin experţii din industrie consultaţi de Financial Times. Consumul de vin roşu în Franţa a scăzut cu aproape 90%, începând din 1970 şi până în prezent, potrivit organismului profesional CIVB (Conseil Interprofessionnel du vin de Bordeaux). În paralel, consumul total de vin, atât roşu, cât şi alb şi roze, s-a redus cu mai mult de 80% în Franţa, începând din 1945, potrivit datelor firmei de cercetare de piaţă Nielsen, iar declinul se accelerează.

„Problemele pentru vin, în special pentru vinul roşu, devin existenţiale”, susţine analistul Spiros Malandrakis, pe fondul modificării obiceiurilor de consum în Franţa, agravate de tendinţele mondiale care afectează sectorul.

Pentru a răspunde provocărilor, producătorii vor fi nevoiți să se concentreze pe vinurile de calitate ridicată sau să-și diversifice oferta prin adăugarea unor vinuri cu un conţinut scăzut de alcool, chiar dacă această opţiune necesită investiţii majore. (C.Z.)