Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Criza reduce consumul de pâine al românilor

Criza reduce consumul de pâine al românilor

Data: 07 Noiembrie 2009

Consumul de pâine îşi menţine trendul descendent din ultimii zece ani, în timp ce valoarea pieţei a crescut de la an la an, în prezent fiind evaluată la circa un miliard de euro. Evoluţia pieţei se datorează reorientării consumatorilor spre specialităţile de pâine care treptat vor înlocui franzela ieftină, considerată, în continuare, un produs specific perioadei comuniste. „Consumul de pâine (110 kg pe cap de locuitor) este încă ridicat faţă de media europeană, iar trendul de scădere va continua şi în următorii ani. Anul acesta putem vorbi de o reducere a consumului cu aproximativ 8% faţă de anul trecut, scădere care vine şi pe fondul diminuării bugetului consumatorilor, ca urmare a crizei“, a declarat, pentru Business Standard, Aurel Popescu, preşedintele Patronatului Român din Industria de Morărit şi Panificaţie (ROMPAN). În ultimii zece ani, consumul de pâine s-a redus cu zece kilograme pe cap de locuitor, ajungând la 108-110 kg pe an.