Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Cum se face angajarea în condiţii deosebite de muncă

Cum se face angajarea în condiţii deosebite de muncă

Data: 13 Decembrie 2008

Angajatorii vor avea posibilitatea reînnoirii avizului de încadrare în condiţii deosebite de muncă până la data de 31 decembrie 2009, potrivit unei hotărâri adoptate în şedinţa de guvern. Potrivit actului normativ, reînnoirea avizului de încadrare a locurilor de muncă în condiţii deosebite se acordă de către inspectoratul teritorial de muncă, în baza planului de prevenire şi protecţie revizuit, care să asigure îmbunătăţirea nivelului securităţii şi al protecţiei sănătăţii lucrătorilor. Pentru a obţine reînnoirea avizului, este nevoie de raportul medical întocmit de medicul de medicina muncii privind starea de sănătate a lucrătorilor expuşi la noxele fizico-chimice şi agenţi biologici, care au determinat încadrarea locurilor de muncă în condiţii deosebite, pentru perioada cuprinsă între data reînnoirii şi data de 31 decembrie 2008; dovada depunerii la casa teritorială de pensii a documentului prin care s-a obţinut reînnoirea avizului de încadrare a locurilor de muncă în condiţii deosebite şi a listei cuprinzând categoriile profesionale care lucrează în aceste locuri de muncă până la data de 31 decembrie 2008. Hotărârea prevede că aceste documentele pot fi depuse la inspectoratul teritorial de muncă în termen de maximum 60 de zile de la data solicitării de reînnoire a avizului, şi nu în termen de maximum 120 de zile, aşa cum prevedea HG nr. 246/2007. O altă prevedere stabileşte că locurile de muncă, activităţile şi categoriile profesionale încadrate în grupele I şi a II-a de muncă, până la data de 1 aprilie 2001, sunt considerate activităţi desfăşurate în condiţii deosebite. Excepţie fac activităţile care, conform Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, sunt prevăzute ca fiind activităţi desfăşurate în locuri de muncă în condiţii speciale.