Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Despăgubiri de 150% pentru o călătorie anulată cu autocarul

Despăgubiri de 150% pentru o călătorie anulată cu autocarul

Data: 06 Mai 2009

În Uniunea Europeană legislaţia prevede ca pasagerii să fie recompensaţi în cazul în care avionul sau trenul pentru care au cumpărat bilet întârzie. La sfârşitul lunii trecute, deputaţii europeni au dezbătut în plen, la Strasbourg, două noi rapoarte despre drepturile pasagerilor. Astfel, reguli similare se vor aplica şi la călătoriile cu autobuzul şi vaporul.

Aceste reguli nu se aplică în cazul condiţiilor meteorologice precum forţele mareice extreme, vânturile puternice, valurile care depăşesc înălţimi semnificative şi formarea de gheaţă. „Adoptarea acestui raport reprezintă un mare pas înainte pentru cetăţenii europeni. Au fost menţinute în text câteva principii puternice, precum compensarea călătorilor în cazul întârzierii la sosire, obligaţia companiilor de a informa şi ajuta pasagerii în cazul întârzierilor şi interdicţia de a refuza transportul persoanelor cu handicap“, a declarat raportorul.

În ceea ce priveşte călătoria cu autobuzul sau autocarul, un alt raport, întocmit de europarlamentarul Gabriele Albertini, cere ca în cazul în care călătoria cu autobuzul sau autocarul este anulată sau întârziată cu peste două ore, pasagerii să aibă dreptul la alte servicii de transport, într-o perioadă de timp acceptabilă. În caz contrar, companiile vor fi nevoite să plătească pasagerilor 150% din costul biletului.