Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială Despăgubiri de până la 600 de euro pentru un zbor anulat

Despăgubiri de până la 600 de euro pentru un zbor anulat

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 21 Iun, 2022

Turiştii pot solicita despăgubiri de până la 600 de euro pentru un zbor anulat, conform reglementărilor europene, a scris, pe Facebook, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel. 

Acesta a postat câteva recomandări pentru consumatori având în vedere că a început perioada vacanței, iar pe aeroporturile supraaglomerate, afectate de lipsa personalului și de greve, se înregistrează numeroase întârzieri sau anulări de zboruri.

„Ştiaţi că, conform Reglementărilor CE 261, aveți dreptul să solicitaţi până la 600 de euro despăgubire pentru un zbor anulat? Acest lucru este valabil chiar în condiţiile în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ. Dacă nu rezolvaţi amiabil problema cu operatorii de la care aţi cumpărat biletele, puteţi face o sesizare la ANPC, dar şi la ECC România”, a subliniat Anghel, potrivit Agerpres.

Precizările vin și în contextul în care autoritatea tocmai a încheiat o cercetare privind compania Blue Air, realizată ca urmare a numărului mare de reclamaţii primite. Potrivit ANPC, în perioada 30 aprilie 2021 - 14 iunie 2022, Blue Air a anulat 11.289 de zboruri, corespunzătoare unui număr de 178.405 rezervări şi pentru care au fost efectuate plăţi totale de peste 66,5 milioane de lei de către consumatori din 20 de state UE. 

În aceste condiții, autoritatea recomandă consumatorilor să manifeste atenţie sporită la achiziţionarea biletelor de avion emise de operatorul economic menţionat.

În replică, Blue Air Aviation a transmis că nu a primit nici un document oficial cu privire la cercetarea efectuată de ANPC şi, de aceea, nu poate răspunde „unor acuzaţii publicate în presa scrisă sau online”. (C. Z.)