Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Diferenţe de calitate între produsele din România şi cele din Vest
Un studiu realizat de ANPC arată că 22,78% din totalul produselor verificate prezintă diferenţe în România faţă de versiunea comercializată în vestul Europei, a afirmat Paul Anghel, director general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor din România (ANPC).
„Am verificat în funcţie de etichetele care ne-au fost prezentate în studiul european. Acolo au fost analizate 128 de produse. Din aceste 128 de produse au fost găsite în România produse identice de acelaşi producător, dar unele dintre ele, veţi vedea, cu cantităţi diferite, diferenţe privind compoziţia, cu absenţa unor ingrediente sau cu prezenţa altor ingrediente, diferenţe privind proporţiile anumitor ingrediente sau diferenţe privind parametrii rezultaţi din declaraţiile nutriţionale. Au fost găsite 79 de produse, s-au constatat diferenţe la 18, reprezentând 22,78% din totalul produselor verificate”, a spus Paul Anghel.
El a precizat că Autoritatea nu doreşte sau nu poate să spună în mod clar dacă există sau nu dublul standard. Printre produsele la care s-au identificat diferenţe, Paul Anghel a menţionat printre altele Freeway, Fanta şi Milka. Astfel, în România sucul Freeway conţine 3% suc de portocale, iar în Spania ajunge la 8% şi în Franţa la 10%, iar în Italia la 20%. În cazul sucului Fanta, în România conţinutul de suc de portocale este de 5%, iar în Spania de 8%, Franţa 10% şi în Italia de 12%. La ciocolata Milka s-a descoperit o cantitate de alune de 17% în România, iar în Franţa este de 22%.
De asemenea, Ignat Arsenov, director general al Comisiei pentru Protecţia Consumatorului din Bulgaria, a declarat că în această perioadă instituţia derulează un proiect prin care vrea să vadă dacă există produse cu dublu standard pe piaţa din Bulgaria. Rezultatele studiului vor fi gata la începutul anului viitor şi o primă măsură care va fi luată va fi aceea de a informa consumatorii asupra eventualelor diferenţe de calitate.