Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Din 2000, preţul grâului s-a triplat, doar în 2007 acesta crescând cu 52%

Din 2000, preţul grâului s-a triplat, doar în 2007 acesta crescând cu 52%

Data: 11 Iunie 2008

▲ Preţul alimentelor a crescut foarte mult începând din 2005, ca urmare a creşterii economice la nivel global, a ascensiunii veniturilor în ţările emergente, a avansului preţului la produsele petroliere, precum şi a schimbărilor climatice din ultima perioadă, arată studiul Food and Beverage 2012, publicat de firma de consultanţă Deloitte ▲ Comisia Europeană susţine, la rândul ei, că aproape o treime din pământurile globului sunt cultivate nesustenabil ▲

Efectele scumpirilor sunt pe termen lung

Din anul 2000, preţul la porumb şi orez s-a dublat, în timp ce preţul grâului s-a triplat. Doar în 2007 preţul grâului a crescut cu 52%, în timp ce Organizaţia pentru Alimente şi Agricultură din cadrul Naţiunilor Unite (FAO) anunţă că indicele său global pentru alimente a crescut cu 40%. Specialiştii Deloitte avertizează că factorii care au cauzat această creştere accentuată nu sunt un fenomen de scurtă durată şi anticipează schimbări importante în sectorul de alimente şi băuturi. „Există oportunitatea de a crea valoare substanţială în această industrie, iar pentru asta, companiile de profil trebuie să facă trei lucruri: să ia deciziile strategice corecte, să se mobilizeze pentru a câştiga şi să pornească de la premisele fundamentale corecte“, se mai arată în studiu. Studiul are la bază interviuri realizate anul trecut cu 93 de manageri cu rol executiv de la cele mai importante companii din industria de alimente şi băuturi din Europa, Orientul Mijlociu, Africa şi din cele două continente americane (61% de producători şi 39% de companii de retail şi din industria serviciilor alimentare).

Studiul este „completat“ de oficialii europeni, care susţin că 30% din pământurile globului sunt cultivate nesustenabil, în sensul că nu se cultivă neapărat ceea ce se cere pe piaţă. „Este o idee bună să susţinem fermele locale şi modul de producţie local“, a declarat Stavros Dimas, comisarul european pentru mediu, la încheierea Green Week.

„Problema biocombustibilor a fost exagerată în mod voit“

În aceeaşi idee, parlamentarul european Anders Wijkman e de părere că problemele complexe pe care le ridică biocombustibilii, în legătură cu producţia agricolă, sunt uşor exagerate. Procentul de 10% de biocombustibili de generaţia I, care este ţinta UE pe termen relativ scurt, este destul de ridicat şi lipsit de mare semnificaţie. „Trebuie, în primul rând, să ne concentrăm pe scăderea emisiilor de gaze cu efect de seră“, spune Wijkman. În ceea ce priveşte producţia agricolă pentru hrană, focusul UE trebuie să cadă pe „cât pământ poate să rămână necultivat pentru a proteja ecosistemele de agricultură intensivă“, a încheiat Wijkman.

Green Week s-a desfăşurat sub sloganul „O singură planetă. Nu o risipi!“, la ediţia a zecea. Seria de conferinţe Green Week s-a concentrat anul acesta pe teme legate de resursele şi managementul deşeurilor, natură şi biodiversitate, consumul şi producţia durabilă şi schimbări climatice.