Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Drepturile pasagerilor în transportul aerian

Drepturile pasagerilor în transportul aerian

Data: 23 Decembrie 2008

Refuzarea îmbarcării: Consumatorul are dreptul să solicite despăgubiri în valoare de 125 EUR până la 600 EUR, în funcţie de distanţa de zbor şi de întârzierea produsă în urma redirecţionării cursei.

Întârzierile prelungite: În cazul în care întârzierea este mai mare de cinci ore, pasagerii au dreptul să solicite rambursarea costului biletului, dar numai cu condiţia renunţării la călătorie.

Anularea: Consumatorul are dreptul să primească despăgubiri băneşti, cu excepţia următoarelor situaţii: a fost informat cu privire la anularea cursei cu 14 zile înainte sau orarul cursei redirecţionate este foarte apropiat de orarul iniţial ori compania de transport aerian poate demonstra faptul că anularea zborului a fost determinată de motive speciale.

Asistenţa asigurată de către companiile de transport aerian: În funcţie de împrejurări, în cazul în care îmbarcarea este refuzată sau cursa este anulată ori întârzie, pasagerii au dreptul la asistenţă (asigurarea mesei, a mijloacelor de comunicare, a cazării peste noapte dacă este cazul). În cazul în care îmbarcarea este refuzată sau cursa este anulată, aceştia pot alege între a-şi continua călătoria sau a li se rambursa costul biletului.

Pasagerii cu mobilitate redusă: Pasagerii cu mobilitate redusă şi persoanele cu handicap sunt protejate împotriva discriminării şi pot beneficia de o asistenţă corespunzătoare, asigurată (în anumite condiţii) în fiecare aeroport de pe teritoriul UE.

Identitatea companiilor de transport aerian: Pasagerii trebuie să cunoască din timp identitatea operatorului cursei cu care călătoresc. Companiile de transport aerian care nu oferă condiţii sigure de zbor sunt interzise sau sunt supuse unor restricţii pe teritoriul Uniunii Europene, iar lista neagră cu acestea este prezentată la http://air-ban.europa.eu.

Răspunderea: Companiile de transport aerian răspund pentru pagubele produse în urma întârzierii curselor (până la ± 4.800 EUR), pentru deteriorarea şi pierderea bagajelor (până la ± 1.200 EUR), precum şi pentru vătămările corporale sau decesele produse în urma accidentelor. Ele nu poartă însă această răspundere în cazul în care au luat toate măsurile posibile pentru a evita pagubele produse sau dacă s-au aflat în imposibilitatea luării unor astfel de măsuri. Pachetele turistice: Operatorii de pachete turistice au obligaţia să prezinte informaţii corecte cu privire la biletele de vacanţă rezervate, să respecte obligaţiile contractuale şi să asigure protecţia pasagerilor în cazul insolvabilităţii organizatorului. (sursa: ANPC)