Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Echiparea mașinilor cu anvelope de iarnă

Echiparea mașinilor cu anvelope de iarnă

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 02 Noiembrie 2022

În ciuda vremii frumoase din aceste zile, iarna se apropie, iar șoferii au început să apeleze la service-urile auto pentru a-și echipa mașinile cu anvelope de sezon. Peste trei sferturi dintre şoferii români îşi schimbă cauciucurile la venirea anotimpului rece, iar aproape opt din zece înţeleg diferenţele dintre anvelopele de iarnă şi cele all-season, arată un studiu.

Primul lucru pe care conducătorii auto trebuie să-l facă pentru a-și pregăti mașina de sezonul rece este schimbarea cauciucurilor de vară cu unele care respectă legislația în vigoare. Sunt specialiști care recomandă trecerea la anvelopele de iarnă atunci când temperaturile coboară sub 7 grade Celsius sau după data de 1 noiembrie, dar aceste condiții nu sunt specificate în Codul Rutier. Actul normativ precizează doar că, atunci când circulă pe drumuri acoperite cu gheaţă, polei sau zăpadă, şoferii sunt obligaţi să aibă maşinile echipate cu anvelopele potrivite, în caz contrar riscând să fie amendaţi cu până la 3.000 de lei şi să rămână fără certificatul de înmatriculare al autovehiculului.

În privința anvelopelor potrivite, Registrul Auto Român reamintește că cele all-season nu au caracteristicile cerute de legislaţie pentru circulația pe timp de iarnă. Singurele care îndeplinesc cerinţele de utilizare în condiţiile specifice celui mai friguros anotimp prevăzute în Codul Rutier sunt anvelopele de iarnă, adică cele care sunt marcate cu literele M şi S („mud and snow” - noroi şi zăpadă, în engl.), sub forma: M+S, M.S. sau M&S.

Potrivit unui studiu publicat acum două zile, privind comportamentul la volan pe timp de iarnă, 76% dintre români îşi schimbă anvelopele la venirea anotimpului rece, iar 79% înţeleg beneficiile şi diferenţele dintre anvelopele de iarnă şi cele all-season, procent semnificativ mai mare decât în alte ţări europene. Studiul realizat Goodyear și preluat de Agerpres arată, totodată, că 18% dintre cei chestionaţi consideră că nu au nevoie de anvelope de iarnă pentru zonele unde locuiesc. 

Grija față de echiparea cu anvelope corespunzătoare variază în funcţie de kilometrajul anual realizat de către şoferi. Astfel, 73% dintre românii care conduc sub 10.000 km/an schimbă anvelopele la venirea frigului, iar ponderea crește la 86% în cazul celor care conduc peste 72.000 km/an.

Cercetarea mai evidenţiază faptul că românii sunt mai precauți când conduc la temperaturi sub limita înghețului decât atunci când circulă pe zăpadă, ploaie sau ceaţă. În acest context, 34% au declarat că se simt inconfortabil să conducă când este polei, iar 9% că refuză să iasă cu mașina în astfel de condiţii. În schimb, 48% dintre cei chestionaţi se simt încrezători când conduc pe zăpadă, în timp ce 7% nu pornesc mașina niciodată pe zăpadă sau când e ceaţă. (C. Z.)