Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Etichete europene pentru produsele alimentare

Etichete europene pentru produsele alimentare

Data: 16 Decembrie 2008

Comisia de Agricultură şi Dezvoltare Rurală din cadrul Parlamentului European lucrează la un nou cadru legislativ privind informarea consumatorilor. Etichetele produselor alimentare vor indica ţara de origine, locul de provenienţă al produselor alimentare sau al materiei prime utilizate în mod vizibil şi lizibil. Potrivit europarlamentarului român Constantin Dumitriu, cele mai întâlnite plângeri referitoare la etichetarea produselor alimentare este că scrisul este prea mic pentru a putea fi citit, iar denumirea şi natura ingredientelor este greu de înţeles pentru cei fără expertiză în domeniu.

Membrii Comisiei de Agricultură şi Dezvoltare Rurală a Parlamentului European au început dezbateri privind propunerea de regulament a Parlamentului European şi a Consiliului pentru informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare.

Propunerea vizează crearea unui cadru juridic care să reglementeze informaţiile de pe etichetele produselor alimentare şi îşi doreşte să răspundă unei nevoi tot mai mari a consumatorilor europeni de a avea acces la informaţii clare şi inteligibile cu privire la conţinutul produselor alimentare.

Europarlamentarul român Constantin Dumitriu (PPE-DE), membru al Comisiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală, a prezentat o serie de amendamente cu recomandări care vin în completarea prevederilor iniţiale ale regulamentului şi urmăresc îmbunătăţirea modului de etichetare a produselor alimentare astfel încât consumatorul să poată face o alegere informată în ceea ce priveşte produsul alimentar pe care îl achiziţionează.

Vor fi indicate ţara de origine, locul de provenienţă al produselor alimentare sau al materiei prime utilizate. Toate aceste informaţii pot asigura o mai mare transparenţă, oferind, în acelaşi timp, o garanţie consumatorului cu privire la respectarea normelor de producţie şi comercializare.

De asemenea, consumatorii trebuie să dispună de informaţii clare, inteligibile şi lizibile referitoare la aspectele nutriţionale esenţiale ale produselor alimentare, pentru a putea astfel face alegeri în perfectă cunoştinţă de cauză. „Unele dintre cele mai întâlnite plângeri referitoare la etichetarea produselor alimentare este că scrisul este prea mic pentru a putea fi citit, iar denumirea şi natura ingredientelor este greu de înţeles pentru cei fără expertiză în domeniu. Informaţiile nutriţionale esenţiale referitoare la produsul alimentar trebuie să fie prezentate într-o manieră simplă, clară şi lizibilă astfel încât consumatorul să poată observa cu uşurinţă aceste informaţii pe etichetă înainte de a achiziţiona produsul şi să ia decizia de cumpărare în cunoştinţă de cauză“, a declarat Constantin Dumitriu, membru în Comisia de Agricultură şi Dezvoltare Rurală a PE.

Necesitatea adoptării unui nou regulament de informare a consumatorilor cu privire la produsele alimentare apare în contextul unei conştientizări generale a importanţei trecerii la o alimentaţie mai sănătoasă şi a unor consumatori europeni din ce în ce mai sensibili la conţinutul produselor alimentare datorită campaniilor de informare organizate atât de Comisie, cât şi de statele membre. În acelaşi timp, el va reprezenta şi un stimulent pentru producătorii agricoli şi grupurile industriale pentru a lua măsuri de îmbunătăţire a modului de etichetare ca reacţie la cererile consumatorilor.