Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Exporturile de maşini germane second-hand, frânate de prima de casare

Exporturile de maşini germane second-hand, frânate de prima de casare

Data: 14 Martie 2010

Introducerea primei de casare a frânat anul trecut exporturile germane de automobile second-hand spre Europa, chiar dacă în cazul exporturilor cu destinaţia Africa şi Asia au înregistrat o creştere, potrivit statisticilor oficiale publicate vineri, a informat AFP. Potrivit Oficiului federal de statistică (Destatis), Germania a exportat anul trecut un număr de 389.200 de automobile second-hand în valoare de 4,508 miliarde de euro, în scădere cu 15 procente (sau 68.500 de unităţi) în termeni de volum faţă de 457.682 de unităţi exportate în 2008. În cazul exporturilor de automobile second-hand spre Europa, în 2009 s-a înregistrat o scădere de 26,9% până la 244.669 de unităţi, faţă de 334.880 de unităţi în 2008. Scăderi şi mai mari au fost înregistrate în cazul exporturilor de maşini second-hand spre Rusia (minus 81,1%), România (minus 65,3%) şi Polonia (minus 49,7%). Producătorii auto din Uniunea Europeană se vor confrunta cu un declin al vânzărilor în acest an, după ce producţia lor a scăzut anul trecut cu 17% din cauza crizei economice, avertizează Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, transmite Reuters. Estimările rămân dificil de realizat, dar 2010 va fi un an dificil deoarece economia încă se redresează. Vânzările autoturismelor vor scădea în 2010, în special în ţările unde se încheie programele „Rabla“, în timp ce înmatriculările de vehicule comerciale vor stagna, estimează ACEA. „Ţinând cont de dimensiunea şi durata crizei economice, presiunile asupra angajaţilor din industria auto sunt în creştere“, se arată în raport. În sectorul auto din UE lucrează acum 2,2 milioane de persoane şi slujbele a încă 9,8 milioane de oameni depind de acest sector.