Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Febra cumpărăturilor de criză a cuprins Europa

Febra cumpărăturilor de criză a cuprins Europa

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 21 Martie 2022

Europenii au început să îşi facă stocuri de echipamente precum saci de dormit şi sobe de camping, însă şi de conserve şi hrană uscată, parţial pentru a le dona refugiaţilor din Ucraina, dar şi ca urmare a îngrijorărilor că aprovizionarea ar putea fi perturbată dacă războiul din Ucraina se va extinde, scrie Reuters.

Vânzările de recipiente de plastic, echipamente de camping, baterii, lanterne şi încărcătoare solare pentru telefoane mobile au crescut de şase ori în ultimele două săptămâni la magazinele de hardware Clas Ohlsson din Suedia. „Este clar că oamenii vor să fie pregătiţi pentru o criză”, a precizat un purtător de cuvânt al Clas Ohlsson. În paralel, vânzările de lapte praf, paste, cereale şi conserve au crescut cu 20% în ultimele săptămâni, potrivit retailerului suedez de produse alimentare Ica Gruppen. 

În Polonia, ţară care până acum a primit mai mult de jumătate din cei trei milioane de refugiaţi care au plecat din Ucraina, lanţul de magazine Zabka a anunţat că au crescut vânzările de conserve, orez şi apă îmbuteliată, pe fondul campaniilor de donaţii pentru refugiaţi. În plus, produsele de igienă precum şerveţele umede, geluri, săpunuri, pastă de dinţi dispar şi ele de pe rafturi, precizează rețeaua de farmacii Rossmann.

În Germania, vânzările produselor de camping, saci şi saltele de dormit, au explodat în ultimele două săptămâni la magazinele Decathlon, a declarat un purtător de cuvânt. De asemenea, din cauza cererii crescute, distribuitorul angro german Metro a decis să introducă, temporar, o limită la cumpărarea anumitor produse ca ulei de gătit şi făină. (C. Z.)