Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Frica de scumpiri va deschide portofelele de Black Friday
În acest an, majoritatea magazinelor online sau fizice își vor afișa reducerile de Black Friday vineri, 11 noiembrie. Sunt și companii care au dat deja startul promoțiilor, în campanii care durează zile sau chiar săptămâni. Analiștii estimează că febra cumpărăturilor din acest an va fi alimentată de teama creșterilor viitoare de prețuri, iar cele mai căutate produse vor fi cele de care oamenii au nevoie și pe care vor să le cumpere înainte de a se scumpi.
Suma totală de bani care va fi cheltuită de români în acest an, în perioada de reduceri de prețuri cunoscută sub numele de Black Friday, va depăşi 400 de milioane de euro, după ce, în 2021, încasările au fost în jurul a 350 de milioane de euro, estimează o analiză realizată de Frames.
Potrivit experților de la Frames, cea de-a 12-a ediţie a acestei campanii de promoții debutează sub auspiciile inflaţiei, însă, paradoxal, „teama de scumpiri va genera una dintre cele mai bune perioade de shopping din ultimii ani” şi „va fi, probabil, ultimul bal înainte de criza economică spre care ne îndreptăm”.
„Teama de scumpiri este catalizatorul febrei cumpărăturilor din acest an. Va fi o adevărată vânătoare de promoţii, de preţuri mai bune la aproape toate tipurile de produse şi servicii, de la îmbrăcăminte şi încălţăminte la electronice, electrocasnice, produse de beauty, alimente şi băuturi. Focusul majorităţii clienţilor va fi pe cumpărarea unor produse de care au nevoie sau pe care se gândesc să le cumpere acum până să se scumpească”, arată analiza.
În ceea ce priveşte valoarea medie a coşului de cumpărături în online, aceasta va trece de 500 de lei, faţă de 450 de lei cât a fost anul trecut. Companiile cu care firma de consultanţă Frames colaborează susţin că în preferinţele cumpărătorilor de Black Friday se vor afla produsele de îmbrăcăminte şi încălţăminte, alături de cele legate de încălzirea locuințelor.
„Sondajele de opinie făcute în rândul clienţilor arată că mulţi dintre ei vor încerca de Black Friday să cumpere la preţuri mai bune cadourile de Moş Crăciun, fie că vorbim de îmbrăcăminte, parfumuri sau produse de machiaj. Asta, în condiţiile în care majoritatea se aşteaptă ca de sărbători preţurile să crească semnificativ. (...) O altă zonă care anunţă vânzări foarte bune este cea a produselor de încălzire a locuinţelor”, afirmă analiştii, citați de Agerpres.
Pe de altă parte, în ciuda optimismului comercianților, doar circa un sfert dintre români plănuiesc să facă achiziţii de Black Friday în acest an, iar 12% sunt indeciși, arată rezultatele unui studiu realizat de Teads România pe tema intenţiilor de consum din această perioadă. Potrivit sondajului, cea mai mare cerere va fi la produsele din categoria electronice și tehnologie (39%), urmată de haine, produse de frumuseţe şi accesorii (13%), jucării (5%). (C. Z.)