Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Grevă de avertisment la CFR

Grevă de avertisment la CFR

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 01 Septembrie 2023

Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane va declanşa, la 15 septembrie 2023, o grevă de avertisment, pentru a atrage atenţia asupra „unor teme care nu mai pot fi ţinute în mape, pe holurile Ministerului Transporturilor sau ale Guvernului”.

Printre motivele care stau la baza acțiunii de protest se află: lipsa bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul în curs, ceea ce conduce inevitabil la un blocaj generalizat în sectorul feroviar, dar şi lipsa finanţării strategice şi coerente a căii ferate, lipsa de investiţii în material rulant de calitate şi modern.

„Nu există un plan de investiţii solid în ceea ce priveşte înlocuirea completă a parcului de locomotive şi vagoane cu care lucrează astăzi CFR Călători. Românii cu greu se vor întoarce în vagoane, în astfel de condiţii”, atrag atenţia ceferiştii, potrivit Agerpres.

Lipsa salariilor motivante care să permită înlocuirea unor generaţii de ceferişti, în condițiile în care deficitul de angajaţi depăşește 6.000 de oameni, este o altă problemă ridicată de sindicalişti.

Federaţia semnalează şi nerespectarea statutului personalului feroviar, „condiţiile de muncă din gări, depouri, revizii de vagoane, linii sau instalaţii, fie vara sau iarna, la temperaturi imposibile”, precum și faptul că „prea multe din exigenţele siguranţei circulaţiei feroviare cu care sunt operate transporturile pe calea ferată se rezolvă doar datorită priceperii şi improvizaţiilor inginerilor şi lucrătorilor feroviari”. 

„Problemele sunt foarte grave şi privesc direct economia şi societatea românească”, a mai transmis cea mai mare şi mai reprezentativă organizaţie sindicală a ceferiştilor, afiliată la Blocul Naţional Sindical. (C. Z.)