Camera Deputaţilor, ca for decizional, a adoptat, zilele trecute, o propunere legislativă mult așteptată de fermieri. Actul normativ modifică Legea nr. 287/2009 privind Codul civil în sensul instituirii duratei are
Grevă de avertisment la CFR
Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane va declanşa, la 15 septembrie 2023, o grevă de avertisment, pentru a atrage atenţia asupra „unor teme care nu mai pot fi ţinute în mape, pe holurile Ministerului Transporturilor sau ale Guvernului”.
Printre motivele care stau la baza acțiunii de protest se află: lipsa bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul în curs, ceea ce conduce inevitabil la un blocaj generalizat în sectorul feroviar, dar şi lipsa finanţării strategice şi coerente a căii ferate, lipsa de investiţii în material rulant de calitate şi modern.
„Nu există un plan de investiţii solid în ceea ce priveşte înlocuirea completă a parcului de locomotive şi vagoane cu care lucrează astăzi CFR Călători. Românii cu greu se vor întoarce în vagoane, în astfel de condiţii”, atrag atenţia ceferiştii, potrivit Agerpres.
Lipsa salariilor motivante care să permită înlocuirea unor generaţii de ceferişti, în condițiile în care deficitul de angajaţi depăşește 6.000 de oameni, este o altă problemă ridicată de sindicalişti.
Federaţia semnalează şi nerespectarea statutului personalului feroviar, „condiţiile de muncă din gări, depouri, revizii de vagoane, linii sau instalaţii, fie vara sau iarna, la temperaturi imposibile”, precum și faptul că „prea multe din exigenţele siguranţei circulaţiei feroviare cu care sunt operate transporturile pe calea ferată se rezolvă doar datorită priceperii şi improvizaţiilor inginerilor şi lucrătorilor feroviari”.
„Problemele sunt foarte grave şi privesc direct economia şi societatea românească”, a mai transmis cea mai mare şi mai reprezentativă organizaţie sindicală a ceferiştilor, afiliată la Blocul Naţional Sindical. (C. Z.)