Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Infrastructura de transport are nevoie de 73 miliarde de euro

Infrastructura de transport are nevoie de 73 miliarde de euro

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 09 Septembrie 2022

România a pierdut foarte multă vreme şi bani pentru că nu a recunoscut transparent atunci când un proiect s-a blocat, a declarat Adina Vălean, comisarul european pe transporturi, într-o dezbatere de specialitate. „Par chestiuni de bucătărie, dar pe noi asta ne-a tras foarte mult în jos de-a lungul timpului. Sper ca acum să reuşim să deblocăm această abordare şi lucrurile să meargă mai uşor. Pentru România e foarte important să-şi dezvolte conexiunile în regiune şi să încerce prin serviciile pe care le oferă să fie cât mai competitivă”, a menţionat Vălean.

În viziunea comisarului, principalele nevoi ale României sunt legate de infrastructură, pentru că „nu poţi avea un transport sustenabil dacă nu ai infrastructura adecvată”.

„Orice infrastructură deficitară duce la ineficienţă în operaţiuni, pierdere de timp, care înseamnă indirect mai puţină sustenabilitate şi mai multe emisii. Pentru asta, planurile României, aşa cum le-am văzut, sunt foarte bune. Ceea ce trebuie să facem este să nu mai schimbăm planurile şi priorităţile”, a susţinut comisarul, potrivit Agerpres.

Referitor la opţiunea pentru viitor cu privire la combustibilii alternativi, oficialul european a punctat faptul că, la fel ca în cazul mai multor state, sunt discuţii. „Sunt ţări care mizează mai mult pe hidrogen, altele pe electrificare sau pe combustibilii sintetici. (…) Pentru ce va opta România rămâne de văzut”, a spus Vălean.

Potrivit unui studiu prezentat în cadrul aceleiași dezbateri, România are nevoie de 73 de miliarde de euro pentru modernizarea întregii reţele de transport, inclusiv în sensul reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră pe care le generează acest sector. (C. Z.)