Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Întâlnire dedicată reintegrării elevilor cu risc de abandon
Universitatea "Al. I. Cuza" din Iaşi organizează în această săptămână o întâlnire în cadrul proiectelor "Salvaţi Copiii de Abandon şi Neintegrare" - SCAN şi "Cerinţe Educaţionale Speciale pentru Toţi" - CESPeT. Reuniunea cuprinde în program cursuri de formare pentru 200 de profesori în cadrul programului "Şcoală după şcoală".
La Motelul Bucium din Iaşi au debutat luni, 3 septembrie, o serie de activităţi în cadrul a două proiecte, cofinanţate din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane POSDRU 2007-2013. Primul proiect se intitulează "Salvaţi Copiii de Abandon şi Neintegrare" - SCAN şi este implementat de Universitatea "Al. I. Cuza" din Iaşi, în parteneriat cu VIA University College Danemarca, Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Iaşi, ISJ Botoşani, ISJ Vaslui, ISJ Maramureş, ISJ Mureş şi ISJ Brăila. "În cadrul proiectului SCAN sunt oferite 1.000 de burse elevilor care nu ar fi avut posibilitatea de a urma studiile liceale. Avem 725 de tineri care vor începe anul acesta clasa a X-a şi 285 de elevi în clasa a XI-a. Suntem la sfârşitul celui de-al doilea an de proiect. În această săptămână ne întâlnim pentru a analiza ce s-a întâmplat în primii doi ani de proiect şi să vedem ce resurse găsim pentru susţinerea acestor copii după al treilea an de proiect. Important este ca noi să-i putem susţine pe o parte din ei, cel puţin pe cei foarte merituoşi. La întâlnirea de luni, 3 septembrie, la care au participat prefecţi, preşedinţi ai consiliilor judeţene, inspectori generali sau adjuncţi din cele şase judeţe partenere, reprezentanţi ai Universităţii "Al. I. Cuza" din Iaşi şi reprezentanţii mai multor organizaţii nonguvernamentale, s-au căutat variante pentru ca tinerii liceeni să poată fi susţinuţi peste un an. Au apărut idei deosebit de interesante şi am avut printre noi oameni de afaceri care au promis că se vor ocupa de aceşti copii", a spus prof. univ. dr. Laurenţiu Şoitu, de la Universitatea "Al. I. Cuza" din Iaşi, manager de proiect. Cursuri de formare pentru 200 de cadre didactice Tot luni, în cadrul proiectului "Cerinţe Educaţionale Speciale pentru Toţi" - CESPeT, a început perfecţionarea a 200 de cadre didactice din cele şase judeţe partenere şi din şcolile unde există clase-pilot. Cele 200 de cadre didactice pregătite acum completează cifra totală de 1.200 de profesori care au beneficiat de pregătirea prin patru module speciale dedicate formării lor. "Unul dintre module este susţinut de partenerii danezi. Este vorba de un curs care prezintă metoda de învăţare "şcoala de dincolo de şcoală". Am introdus acest modul cu experienţa continuă a danezilor în domeniu, întrucât şi în ţara noastră, în perioada interbelică, a existat o asemenea experienţă importantă. Pe de o parte, dorim să regenerăm tradiţia, iar pe de altă parte, dorim să aducem ceea ce există în lume şi mai ales în ţările scandinave, unde abandonul şcolar este foarte mic", a explicat prof. univ. dr. Laurenţiu Şoitu. Cele două proiecte asigură programe flexibile de educaţie de tip "a doua şansă", prin acordarea a 30 de burse pentru proiectul CESPeT şi 90 pentru proiectul SCAN, mulţi dintre ei fiind părinţi care nu au studiile obligatorii. Vizitele de studiu ale membrilor echipei de implementare la partenerul transnaţional VIA University College din Danemarca, precum şi ale colegilor danezi în România vor fundamenta studiul comparativ România - Danemarca privind integrarea copiilor cu CES şi a celor cu risc de abandon, pornind de la cunoaşterea celor două sisteme de învăţământ, a strategiilor utilizate în prevenirea şi corectarea fenomenului de abandon şcolar. Programul activităţilor din cadrul celor două proiecte se încheie astăzi.