Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Jumătate din români vor să-şi cumpere o maşină

Jumătate din români vor să-şi cumpere o maşină

Data: 24 Mai 2008

Jumătate din români intenţionează să achiziţioneze o maşină în următorii doi ani, comparativ cu doar 30% dintre maghiari şi 33% dintre nemţi, 37% din polonezi şi 39% cehi, se arată într-un studiu realizat de GE Money în cinci ţări europene - Cehia, Germania, Polonia, România şi Ungaria. Tot jumătate din români declară că, dacă ar achiziţiona o maşină, ar cumpăra doar una nouă, nefolosită. 39% din români şi 41% din maghiari şi-ar cumpăra o marcă străină de maşină, la polul opus aflându-se nemţii, cu doar 6%. Peste 56% dintre cei care vor să îşi cumpere o maşină nouă ar plăti pentru ea în jur de 8.400 de euro. Situaţia este cu totul alta în celelalte ţări analizate: cehii şi polonezii ar plăti în jur de 7.000 euro pe o maşină la mâna a doua, iar nemţii până la 13.400 de euro tot pentru o maşină second-hand. Portretul-robot al viitorului posesor auto din România ar fi: bărbat tânăr, necăsătorit cu venit peste medie. În toate cele 5 ţări analizate, magazinele din reţeaua de dealeri (atât de maşini noi, cât şi SH) reprezintă locul din care respondenţii susţin că intenţionează să îşi achiziţioneze maşina (34% români, 54% maghiari, 58% nemţi, 36% cehi). Pentru 30% dintre români şi maghiari, a doua opţiune, la mică distanţă de dealerii de maşini, este să importe o maşină din străinătate. Principalele cinci criterii pe care românii le iau în considerare în momentul în care îşi achiziţionează o maşină sunt condiţiile tehnice (foarte importante în proporţie de 78%), consumul de combustibil (63%), vechimea (57%), abia apoi preţul (52%) şi, în final, dotarea maşinii (48%). „Dorinţa şi deschiderea românilor de a investi într-o maşină sunt absolut normale pe o piaţă în plină dezvoltare, cum este cea românească. Estimăm că cererea va continua să crească şi în următorii ani, doar că, pe măsură ce piaţa se va stabiliza şi va intra în etapa de maturizare - în aproximativ doi ani - se va observa o dezvoltare a pieţei auto second-hand, urmând aceeaşi direcţie prezentă în restul ţărilor incluse în acest studiu“, a declarat Felicia Relenschi, CEO Motoractive Leasing, companie ce face parte din GE Money.