Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Linie telefonică gratuită pentru suporterii la EURO 2008

Linie telefonică gratuită pentru suporterii la EURO 2008

Data: 17 Mai 2008

▲ Comisarul european pentru protecţia consumatorilor, Meglena Kuneva, a anunţat lansarea unei campanii de informare şi a unei linii de asistenţă telefonică pentru a-i informa pe suporterii care călătoresc la EURO 2008 cu privire la drepturile lor în calitate de consumatori şi pentru a-i sprijini pe cei care întâmpină probleme ▲ Campania abordează problemele care îi afectează pe consumatori, de la biletele de intrare false la transferul biletelor în caz de boală, transportul aerian, tarifele de roaming, asigurarea de sănătate a UE şi problemele care apar la cumpărături în străinătate ▲

Uniunea Europeană, în parteneriat cu UEFA, a lansat o campanie destinată consumatorilor şi disponibilă pe internet, care oferă recomandări clare suporterilor care călătoresc la turneul final. Adresa de web www.euro2008.com este disponibilă începând de ieri. Informaţiile referitoare la drepturile suporterilor pot fi găsite şi pe site-ul Comisiei Europene, la adresa www.supportersrights.eu. Un serviciu gratuit de asistenţă telefonică, consacrat drepturilor consumatorilor, va funcţiona, în toate limbile UE, pe toată durata turneului final, începând cu data de 1 iunie 2008: 00800 67891011. „Mesajul nostru este clar: în calitate de cetăţean european, beneficiaţi de drepturi foarte solide în materie de protecţie a consumatorilor. Dorim ca suporterii care călătoresc la EURO 2008 să beneficieze de o experienţă cât se poate de bună, iar înţelegerea drepturilor lor în calitate de consumatori îi va ajuta în mare măsură. Scopul acestei campanii este de a le oferi oamenilor sfaturi practice în materie de protecţie a consumatorilor. Broşura menţionează 10 lucruri pe care trebuie să le cunoaşteţi, înainte de a pleca, iar linia de asistenţă telefonică are rolul de a-i ajuta pe suporteri să-şi rezolve problemele la faţa locului“, a declarat Meglena Kuneva.

Linia de asistenţă telefonică a UE pentru consumatori va funcţiona pe toată durata lunii iunie 2008, pentru a răspunde la toate întrebările pe care suporterii le-ar putea avea în legătură cu drepturile lor în calitate de consumatori: de la drepturile pe care le au în cazul în care le este anulat zborul, la ceea ce ar trebui să facă în cazul în care cumpără un produs defectuos şi la asigurarea medicală de care beneficiază. Această linie de asistenţă telefonică, pusă la dispoziţie cu sprijinul serviciului Europe Direct, este gratuită în toate ţările UE şi va fi disponibilă în toate limbile oficiale ale UE.

Suporterii şi consumatorii pot apela, între orele 9:00 şi 18:30 (CET), de luni până vineri, la numărul 00800 67891011, valabil pe întreg teritoriul UE. Numărul normal ^32-2-299.96.96 este valabil în întreaga lume şi se aplică un tarif normal. În cazul în care întrebările nu sunt legate direct de probleme care îi afectează pe consumatori, linia de asistenţa telefonică va oferi alte puncte de contact pentru asistenţă.

7 iunie, meciul de deschidere la EURO

Campania UE-UEFA este organizată cu sprijinul reţelei de 27 de Centre Europene pentru Consumatori. În timp ce, în ţări precum Norvegia şi Islanda, care fac parte din SEE (Spaţiul Economic European), dar nu fac parte din UE, există Centre Europene pentru Consumatori, în Elveţia nu există astfel de centre.

Centrul European pentru Consumatori din Austria va fi primul pus la dispoziţia suporterilor şi consumatorilor care asistă la meciuri. De altfel, numeroase informaţii utile cu privire la drepturile consumatorilor şi la turneul final sunt disponibile, în limbile engleză şi germană, pe site-ul dedicat EURO 2008: www.europakonsument.at/euro2008.

Campionatul European de Fotbal organizat de UEFA, o dată la patru ani, va avea loc în Austria şi Elveţia. Până la 5 milioane de suporteri sunt aşteptaţi să călătorească la turneul final, pentru a urmări meciurile atât pe stadioane, cât şi pe marile ecrane instalate în locuri special amenajate.

Meciul de deschidere va avea loc la 7 iunie, la Basel, iar finala se va juca la 29 iunie, la Viena. Opt oraşe din cele două ţări vor găzdui evenimentul. În total, 16 echipe vor participa la turneu, repartizate în patru grupe a câte patru echipe, România jucând în grupa C, alături de Olanda, Italia şi Franţa.