Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Magazinele on-line, în plină ascensiune

Magazinele on-line, în plină ascensiune

Data: 12 Noiembrie 2008

Numărul magazinelor on-line din România va continua să crească cu 50% pe an în intervalul 2009-2011, ajungând, la finele perioadei, la 3.000 de magazine funcţionale cu activităţi de comerţ pe internet, se arată într-un studiu comandat de Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii (ANC). „Putem estima că piaţa de comerţ electronic înregistrează, în acest moment, o valoare de 250 de milioane de euro, iar reprezentanţii magazinelor on-line apreciază că, în următorii doi ani, volumul vânzărilor on-line va atinge valoarea de un miliard de euro, fără a lua în calcul şi serviciile, adică turismul sau plata facturilor“, a declarat, într-un co-municat, preşedintele ANC, Liviu Nistoran.

În prezent, în România, există aproximativ 900 de magazine on-line active, cele mai multe oferind la vânzare produse din sfera tehnologiei şi comunicaţiilor, se arată în studiu.

Jocurile pentru calculator, jucăriile, florile, ceasurile şi biletele la diverse spectacole se comercializează în 30% din magazinele on-line din România. Cartea şi informaţia se vând în doar 10% din totalul magazinelor şi acelaşi procent îşi desfăşoară activitatea pe segmentul vestimentaţie şi modă. În prezent, aproape 5% din totalul site-urilor care funcţionează în România sunt destinate activităţilor de comerţ electronic. Studiul apreciază că, pentru 2008-2009, produsele din domeniul tehnologiei informaţiei vor domina magazinele on-line.

În studiu se arată că 72% din cei care au făcut cumpărături on-line în ultimele 12 luni au revenit, pentru a achiziţiona noi produse, iar 21% din respondenţi au declarat că au avut probleme cu magazinele on-line.

Dintre cumpărătorii on-line, majoritatea respondenţilor au achiziţionat produse IT&C, iar 26% au cheltuit peste 2.000 de lei în magazinele on-line româneşti de IT&C, pe parcursul ultimului an. Media veniturilor celor care au declarat că nu fac cumpărături on-line este de 1.072 de lei/lună, în timp ce media veniturilor lunare ale cumpărătorilor on-line este de 1.945 de lei.

ANC analizează posibilitatea de a elabora, în colaborare cu industria şi cu cei care cumpără on-line, un sistem alternativ de soluţionare a disputelor survenite între cumpărători şi magazinele on-line. Acest sistem ar creşte încrederea cumpărătorilor în comerţul electronic. Studiul a fost comandat de ANC şi a fost realizat de Link 2 eCommerce. La analiză au participat 6.095 de respondenţi din rândul utilizatorilor on-line şi 51 - din rândul magazinelor on-line.