Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Maramay, un tunel între Europa şi Asia

Maramay, un tunel între Europa şi Asia

Data: 05 Mai 2009

Marmaray este denumirea proiectului de construire a unui tunel feroviar care leagă cele două maluri ale Bosforului în oraşul turc Istanbul, în apropierea Mării Marmara. Cele 11 tronsoane ale tunelului construit la 60 de metri sub apă au fost deja asamblate, ultima sudură fiind făcută în 21 aprilie. În pofida circulaţiei neîncetate a navetelor maritime, care pleacă sau sosesc permanent la numeroasele debarcadere înşirate pe toată lungimea Bosforului, a construirii celor două poduri transcontinentale, date în folosinţă în 1973 şi 1988, circulaţia de pe un mal la celălalt al Bosforului în metropola cu 13 milioane de locuitori se desfăşoară cu dificultate. Pentru a încerca să remedieze această problemă, proiectul Marmaray a fost lansat în 2004 şi constă într-un tunel lung de 14 km, dintre care 1,4 km săpaţi pe sub Bosfor, şi 60 km de căi ferate modernizate. Tunelul va permite traversarea distanţei între cele două maluri în 18 minute, trenurile succedându-se la fiecare două minute şi putând transporta câte 75 de mii de pasageri pe oră în fiecare sens.