Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Ministerul Transporturilor şi OPC sunt cu ochii pe companiile low cost

Ministerul Transporturilor şi OPC sunt cu ochii pe companiile low cost

Data: 07 Feb 2008

▲ Companiile aeriene din România vor fi atent monitorizate de Protecţia Consumatorului, pentru a vedea dacă respectă în totalitate drepturile clienţilor ▲ Autoritatea Naţională pentru protecţia consumatorului a amendat 10 din cele 16 companii care operează pe aeroporturile româneşti, pentru nerespectarea regulilor privind informarea călătorilor ▲

Companiile aeriene care operează pe aeroporturile din România vor fi controlate de un reprezentant al fiecărui aeroport pentru a determina dacă respectă sau nu drepturile pasagerilor prevăzute de regulamentele europene din domeniu în cazul în care întârzierile sunt mai mari de două ore sau cursele sunt anulate, a declarat, ieri, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, cu ocazia unei întâlniri cu operatorii de pe Aeroportul Băneasa.

„Vom fi în continuare extrem de atenţi la respectarea acestor drepturi prevăzute în regulamentul european 261. Aeroporturile au obligaţia de a informa în scris toţi pasagerii cu privire la drepturile lor şi vor fi de faţă în cazul în care se înregistrează întârzieri mai mari de două ore. Fiecare companie va avea personal special prevăzut, care are obligaţia de a furniza informaţii şi a asigura serviciile care se impun în astfel de situaţii“, a spus ministrul Transporturilor.

În cazul întârzierilor, aeroporturile vor trebui să raporteze imediat

Preşedintele Autorităţi Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Dan Vlaicu, a spus că ANPC va colabora cu aeroporturile astfel încât inspectorii autorităţii să fie anunţaţi dacă sunt înregistrate întârzieri mai mari de două ore sau anulări ale curselor. „Am stabilit că în cazul în care vor fi înregistrate întârzieri mai mari de două ore sau anulări ale curselor aeriene reprezentantul aeroporturilor să anunţe echipele ANPC pentru ca acestea să verifice dacă au fost respectate procedurile“, a spus preşedintele ANPC. Companiile aeriene low cost care efectează curse pe Băneasa vor semna şi un contract cadru pentru respectarea drepturilor pasagerilor, act care prevede aplicarea unor amenzi în cazul în care companiile aeriene înregistrează întârzieri nejustificate. „Noi suntem de acord să plătim, în cazul în care avem întârzieri care ni se datorează“, a spus directorul general Blue Air, Gheorghe Răcaru.

Discuţia dintre operatorii aerieni şi ministrul Transporturilor a avut loc după ce Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a aplicat, săptămâna trecută, amenzi în valoare de 288.100 de lei unui număr de zece companii aeriene care nu au respectat regulile de informare şi asistenţă pentru pasagerii curselor care au avut întârzieri în perioada 3-5 ianuarie 2008, atunci când activitatea aeriană a fost perturbată de ninsori puternice.

10 din 16 companii au fost amendate

ANPC a verificat modul în care au fost respectate normele europene în cazul a 16 companii aeriene, zece dintre acestea fiind amendate. Cele mai mari amenzi au fost acordate companiilor Blue Air (aproape 60.000 de lei), Malev (31.900 de lei), Air France (43.200 de lei) Wizz Air (48.300 de lei) şi AlItalia (38.400 de lei), British Airways (32.100 de lei), My Air (9.000 de lei), Lufthansa (3.000 de lei), Carpatair (11.100 de lei) şi TAROM (10.800 de lei). Amenzile au fost date pentru nerespectarea regulilor privind informarea pasagerilor cu privire la drepturile lor, precum şi neacordarea de asistenţă conform regulamentelor în vigoare.

Potrivit regulamentului european, în caz de refuz la îmbarcare, anulare sau întârziere prelungită a zborurilor, companiile aeriene au obligaţia de a informa în scris fiecare pasager cu privire la drepturile pe care el are în cazul în care zborul este întârziat cu mai mult de două ore sau anulat. De asemenea, pasagerii trebuie să primească mese şi băuturi răcoritoare în cantitate direct proporţională cu timpul de aşteptare, să li se asigure cazare hotelieră, precum şi transportul şi locul cazării, dar şi dreptul la două apeluri telefonice gratuite şi dreptul de a trimite gratuit mesaje prin telex, fax sau e-mail.