Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Orașul cu bicicliști la minus 20 de grade

Orașul cu bicicliști la minus 20 de grade

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 19 Decembrie 2022

În localitatea finlandeză Oulu, autointitulată „capitala ciclismului pe timp de iarnă”, cu cinci luni de temperaturi negative pe an, bicicliştii nu se lasă descurajaţi nici de ger, nici de zăpadă, relatează AFP. „Trebuie doar să fii bine îmbrăcat”, glumeşte Mimmi Kahkonen, în vârstă de 22 de ani, întrebată cum reuşeşte să meargă cu bicicleta pe temperaturi negative. Cei mai mulţi localnici apelează la anvelope de iarnă, mai late, cu aderenţă mai bună şi uneori la crampoane de oţel, dar alții se mulţumesc cu aceeaşi pereche de anvelope pe tot parcursul anului.

La şcoala Metsokangas, 1.000 din cei 1.200 de elevi merg la ore cu bicicleta pe tot parcursul iernii, chiar dacă temperaturile coboară sub minus 20 de grade Celsius. „Suntem obişnuiţi cu iarna, aşa că nu o considerăm o provocare”, a declarat pentru AFP Harri Vaarala, inginer rutier în Oulu.

În ultimii ani, oraşul a deschis mai multe „autostrăzi pentru biciclete”, drumuri de şase metri lăţime cu asfalt roşu, care se adaugă celor aproape 1.000 de kilometri de piste de biciclete deja existente. „În unele cazuri, am mutat autostrăzile pentru a încorpora o pistă de biciclete de bună calitate”, spune inginerul, potrivit căruia, la deszăpezire, pistele de biciclete au prioritate în fața străzilor pentru maşini.

La momentul la care oraşul a lansat o licitaţie pentru întreţinerea pe timp de iarnă, una dintre condiţii a fost ca operatorii de pluguri de zăpadă şi supraveghetorii lor să circule cu bicicleta pe traseul pe care îl curăță. „Acest lucru le permite să înţeleagă direct modul în care diferitele condiţii meteorologice afectează deplasarea cu bicicleta”, spune Vaarala.