Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Orice firmă care vrea să exporte în UE trebuie să aibă „CE“ pe produs

Orice firmă care vrea să exporte în UE trebuie să aibă „CE“ pe produs

Data: 24 Mai 2008

▲ Marcajul CE este o marcă de conformitate, şi nu de calitate, însă prezenţa ei pe produs garantează un minim de calitate ▲ Marcarea are o multitudine de avantaje, şi anume: facilitarea comercializării de produse în diferite ţări din UE, contribuie la îmbunătăţirea calităţii produselor şi oferă informaţii fiabile designerilor şi constructorilor asupra utilizării şi caracteristicilor produsului ▲ De marcajul „CE“ este responsabil producătorul sau reprezentantul său autorizat ▲

Marcajul european de conformitate „CE“ oferă produselor româneşti posibilitatea de a circula libere pe piaţa Uniunii Europene şi este aplicat produsului în orice moment înainte de plasarea acestuia pentru prima dată pe piaţă, a informat preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Materiale pentru Construcţii din România (APMCR), Claudiu Georgescu. Marcajul „CE“, a explicat Rădulescu, este o marcă de conformitate, şi nu de calitate, însă prezenţa ei pe produs garantează un minim de calitate. Mai exact, a spus el, acest marcaj arată că un produs, indiferent unde este fabricat, este conform unei reglementări CE.

Potrivit preşedintelui APMCR, ţările UE încă se mai confruntă cu problemele aduse în prim-plan de acest marcaj. În acest sens, în 2007, Franţa a cheltuit 9 milioane de euro pentru a disemina informaţiile referitoare la marcajul „CE“.

În acest moment, există un proiect pentru diseminarea de informaţii cu privire la marcajul „CE“, cu finanţare de la UE. Acesta urmăreşte să contribuie la familiarizarea producătorilor din ţările participante cu acquis-ul comunitar şi standardele europene din sectorul produselor pentru construcţii cu ajutorul organizaţiilor reprezentative din Romania, Bulgaria şi Turcia şi la întărirea capacităţii organizatorice şi a vizibilităţii organizaţiilor reprezentative din sectorul materialelor pentru construcţii, în raport cu organizaţiile, atât de pe acelaşi palier, cât şi pe verticală. „Coordonatorul proiectului este Asociaţia Producătorilor de Materiale pentru Construcţii din Turcia - IMSAD -, pentru că această ţară are un sector de construcţii foarte dezvoltat“, a punctat Claudiu Rădulescu.

Conferinţe pe această temă, în mai multe oraşe

În România, acest proiect demarează cu organizarea conferinţei internaţionale „CE - Marking“, acest eveniment fiind un prilej pentru APMCR să expună rezultatele celor 15 seminarii intitulate „Marcajul «CE» - marcajul liberei circulaţii a produselor pentru construcţii“, organizate, în perioada septembrie 2007-aprilie 2008, în Baia Mare, Bacău, Bucureşti, Călăraşi, Constanţa, Cluj, Craiova, Galaţi, Ploieşti, Timişoara, Târgu Mureş. Obiectivele principale ale acestor seminarii au vizat informarea/educarea agenţilor economici care activează în domeniul comercializării produselor pentru construcţii cu privire la actele normative, drepturile şi îndatoririle ce reglementeaza acest domeniu, sensibilizarea agenţilor economici implicaţi în producţia şi comercializarea produselor pentru construcţii, pentru respectarea legislaţiei, responsabilizarea factorilor implicaţi în producţia şi comercializarea produselor pentru construcţii, pentru diminuarea fenomenului de indisciplină în introducerea şi circulaţia pe piaţă a unor produse pentru construcţii şi înlăturarea neclarităţilor din acest domeniu, precum şi evaluarea gradului de respectare a legislaţiei în domeniul producţiei şi comercializării produselor pentru construcţii şi pregătirea unui set de propuneri în domeniul legislaţiei pentru îmbunătăţirea situaţiei.

Avantajele marcajului

Marcarea are o multitudine de avantaje, şi anume: facilitarea comercializării de produse în diferite ţări din EEA, contribuie la îmbunătăţirea calităţii produselor şi oferă informaţii fiabile designerilor şi constructorilor asupra utilizării şi caracteristicilor produsului. De marcajul „CE“ este responsabil producătorul sau reprezentantul său autorizat din cadrul EEA. Pentru orice firmă care doreşte să exporte produse către Uniunea Europeană, marcarea „CE“ este obligatorie. În majoritatea cazurilor, certificarea „CE“ va fi acordată pentru un produs doar dacă acesta poate să arate că produsul nu numai că îndeplineşte cerinţele tehnice stabilite în standardul corespunzător, ci şi că acesta poate fi fabricat în mod constant la acel nivel. În consecinţă, produsele trebuie fabricate în conformitate cu procedurile interne specifice ale firmei, astfel încât nivelele calităţii finale să poată fi garantate. În cea mai mare parte a cazurilor, acesta implică implementarea de către producător a unui program de asigurare a calităţii.

Marcajul este aplicat fie pe produs, fie pe o etichetă ataşată acestuia ori pe ambalaj sau pe documentele comerciale corespunzătoare.