Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Pe scurt
Bulgarii, încurajaţi să consume produse autohtone
O mişcare politică din Bulgaria a lansat o campanie prin care îi încurajează pe cetăţeni să consume produse autohtone, transmite Novinite. Potrivit iniţiatorilor, scopul campaniei este să-i încurajeze pe consumatori să cumpere produse autohtone, identificate prin etichetă „Made în Bulgaria“, pentru a revigora economia ţării. Iniţiatorii campaniei urmează să poarte discuţii cu producătorii, pentru a identifica produsele care vor purta etichetă cu „Made în Bulgaria“. Ulterior, 0,01 leva din fiecare produs cumpărat va fi depozitat într-un fond special ce va fi folosit la ajutorarea celor rămaşi fără slujbe din cauza crizei financiare. Pe parcursul a zece zile, începând de luni, „Înainte“ va difuza un clip la posturile de televiziune prin care-i încurajează pe bulgari să cumpere produse realizate în Bulgaria. Jucării periculoase retrase de pe piaţă Peste 1.800 de jucării care ar fi putut pune în pericol viaţa copiilor au fost retrase de la vânzare de Oficiul Judeţean Cluj pentru Protecţia Consumatorilor (OJCPC), care a efectuat, în aceste zile, mai multe controale la operatori economici care comercializează astfel de produse. Valoarea totală a jucăriilor retrase din comerţ a fost de 37.608 de lei, echipele de control verificând peste 18.000 de jucării. Totodată, au fost constatate abateri privind marcajul de conformitate european CE, care atestă respectarea normelor de securitate, care trebuie să fie aplicate pe jucărie sau pe ambalaj în mod vizibil şi uşor de citit. China este principala sursă de jucării periculoase, însă, în ciuda acestui lucru, rămâne principalul furnizor al Uniunii Europene. Aproximativ jumătate din produsele chinezeşti au fabricant necunoscut, iar jucăriile din China se găsesc aproape în toate magazinele de profil din România. Importurile de jucării au crescut, anul acesta, cu circa 10% faţă de 2007.