Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 06 Decembrie 2008

139 de milioane de euro pentru trei măsuri din PNDR

Aproape 139 de milioane de euro sunt disponibile până în 2013 din fonduri europene pentru sprijinirea fermelor de semi-subzistenţă, înfiinţarea grupurilor de producători şi instalarea tinerilor fermieri, informează Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale. Cele trei noi măsuri din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală au fost lansate pe 3 decembrie 2008. Fondurile disponibile pentru măsura 141, „Sprijinirea fermelor de semi-subzistenţă“, sunt de 47,60 milioane de euro, iar suma maximă nerambursabilă care poate fi acordată pentru finanţarea unui proiect din cadrul acestei măsuri este de 1.500 de euro/an/ferma de semi-subzistenţă. Pentru măsura 142, „Înfiinţarea grupurilor de producători“, fondurile disponibile sunt de 6,94 milioane de euro. Suma maximă nerambursabilă care poate fi solicitată este în funcţie de valoarea producţiei comercializate, acordându-se anual, pe o perioadă de 5 ani. Potrivit MADR, fondurile disponibile pentru măsura 112, „Instalarea tinerilor fermieri“, depăşesc 84,3 milioane de euro. Suma maximă nerambursabilă care poate fi acordată pentru o perioadă de 5 ani este în funcţie de mărimea exploataţiei, dar nu poate depăşi 25.000 de euro/exploataţie.

Taxă triplă pentru maşinile noi cu motoare mai mari de 2 l

Taxa de poluare auto se va tripla şi pentru maşinile noi euro 4 care au motoare mai mari de 2.000 de centimetri cubi, deoarece ordonanţa Guvernului aprobată joi scuteşte de la plată doar posesorii de maşini cu motorizări sub această cilindree. În prezent, majoritatea dealerilor au în oferte maşini cu motoare Euro 4 mai mari de 2.000 cmc. Unii constructori, precum Audi şi BMW, sunt prezenţi cu modele care au motoare mari conforme atât cu normele Euro 4, cât şi cu restricţiile Euro 5. De la 15 decembrie, pentru un Audi Q7 nou cu motor de 4,2 litri se va plăti o taxă de 11.000 de euro, iar pentru aceeaşi maşină echipată cu propulsor diesel de 3 litri cu filtru de particule cuantumul va fi de 4.800 de euro. Pentru un Mercedes Benz C 200 CDI nou şi cu motor diesel de 2.148 cmc Euro 4 valoarea triplată va fi de aproape 2.800 de euro. Cumpărătorul unui Opel Vectra nou cu motor pe benzină de 2,2 litri va achita o taxă de circa 3.000 de euro. Un alt exemplu este SUV-ul Renault Koleos echipat cu motor pe benzină Euro 4 de 2,5 litri, al cărui posesor va fi taxat la înmatriculare cu aproape 4.000 de euro. O maşină Alfa Romeo 159 cu motor diesel Euro 4 de 2,4 litri şi cu filtru de particule va avea o taxă de poluare auto de 2.547 de euro. Pentru acelaşi model, dar echipat cu motor Euro 4 pe benzină de 2,2 litri, taxa va fi de 3.555 de euro. Cumpărătorii de maşini noi Euro 4 cu motoare care nu depăşesc 2.000 cmc vor fi scutiţi de la plata taxei de poluare auto în perioada 15 decembrie 2008-31 decembrie 2009, potrivit ordonanţei Guvernului. De la 1 octombrie 2009, maşinile vândute în Uniunea Europeană trebuie să respecte obligatoriu normele de poluare Euro 5. Astfel, după ce perioada de suspendare a taxei pentru autoturismele noi cu motoare de până la 2 litri va expira, va fi permisă doar comercializarea modelelor Euro 5.