Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 21 Noiembrie 2008

Comisarul Verheugen a pledat pentru susţinerea Opel

Comisarul european pentru întreprinderi şi industrie Günter Verheugen a pledat în plenul Parlamentului European pentru susţinerea producătorului german de automobile Opel, care se află acum într-o „situaţie excepţională“ ce justifică „măsuri excepţionale“. „Problemele Opel nu sunt cauzate de greşeli de management sau de calitatea maşinilor. Problemele Opel sunt cauzate de criza creditelor din SUA şi de greşelile făcute de General Motors. Sunt circumstanţe extraordinare care afectează şi pe alţi producători auto şi care justifică măsuri extraordinare“, a spus Verheugen în cadrul unei dezbateri din plenul PE dedicate susţinerii industriei auto europene. Producătorul german de autovehicule Opel, parte a grupului american General Motors, poartă în prezent negocieri cu guvernul german în vederea obţinerii unor garanţii de stat care să îl ajute să depăşească problemele cu care se confruntă în prezent şi care l-au determinat să suspende producţia în mai multe uzine. Comisarul Verheugen a subliniat că nu este vorba de ajutoare de stat, ci doar de garanţii din partea statului. Singurul avantaj de care beneficiază industria auto europeană este linia de creditare cu dobândă redusă de la Banca Europeană pentru Investiţii, dar nici chiar acest avantaj nu este unul considerabil, dobânda la creditele acordate fiind cu doar 1% mai mică decât dobânda practicată în mod normal de BEI. Günter Verheugen a mai menţionat că Opel nu este singura companie europeană care are de suferit de pe urma crizei declanşate în SUA. Şi producătorul suedez de autovehicule SAAB, şi un producător spaniol „sunt sub semnul întrebării“.

România, preferată de imigranţii extracomunitari

Spania este ţara din Uniunea Europeană care a primit cei mai mulţi imigranţi în 2006 - 803.000 de persoane, românii fiind cei mai numeroşi străini care au venit aici (16%) - ţara poziţionându-se totodată pe locul patru în ceea ce priveşte indicele de imigraţie - 18,1 la mia de locuitori - relatează cotidianul „La Razon“, care citează un studiu al Eurostat. Germania se află după Spania, în ceea ce priveşte numărul de imigranţi primiţi în anul menţionat - 558.500 - urmată fiind de Marea Britanie, cu un număr de 451.700 de străini sosiţi în ţară. În total, statele membre UE au primit în 2006 trei milioane de străini - 26,7% dintre aceştia ajungând în Spania, şi 60,4% în ţările aflate pe primele trei locuri în ceea ce priveşte numărul de imigranţi primiţi. În Spania, 38% dintre imigranţii sosiţi în anul 2006 veneau din ţări ale Uniunii, iar restul de 62% au fost extracomunitari. Românii au fost străinii cei mai numeroşi care s-au instalat în Spania în anul menţionat (16% dintre cei sosiţi), urmaţi fiind de marocani şi bolivieni (10%), englezi (5,29%) şi columbieni (4,43%). În ansamblul UE, cei mai numeroşi străini sosiţi au fost polonezii (10%), urmaţi de români (8%) şi marocani (5%), potrivit datelor Eurostat. Slovenia, România şi Portugalia sunt primele trei state europene în care majoritatea imigranţilor sosiţi erau extracomunitari. La polul opus se află Luxemburg, Irlanda şi Germania, care au primit în majoritate cetăţeni proveniţi dintr-un stat membru al UE.