Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 21 August 2008

Cădere liberă a pieţei de autoturisme în ţările europene

Vânzările de autoturisme în Europa au scăzut în primele şapte luni cu 2,5%, la 9,475 milioane de unităţi, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui studiu realizat de firma Jato Dynamics. Germania a rămas cea mai mare piaţă auto din Europa, cu 1,89 milioane de unităţi, în creştere cu 3,3%, urmată de Italia, cu 1,45 milioane de maşini, în scădere cu 11,5%, Marea Britanie, cu 1,44 milioane de unităţi, în coborare cu 3%, Franţa, cu 1,31 milioane de autoturisme, în urcare cu 3,3% şi Spania, cu 823.809 de unităţi, în scădere cu 18,5%. În funcţie de ritmul de diminuare a vânzărilor, Letonia a ocupat primul loc, cu o scădere de 32,1%, urmată de Islanda, cu un minus de 22,6%, Spania, cu o scădere de 18,5%, şi Irlanda, cu -15,4%. Cea mai mare creştere a livrărilor s-a înregistrat în Lituania, cu un avans de 31,7%, Danemarca (Â28,5%), Slovacia (22,6%) şi Finlanda (13%). În funcţie de marcă, cele mai bune vânzări din primele şapte luni le-a avut Volkswagen, care îşi continuă dominanta în Europa, cu livrări de 973.174, în top urmând Ford, Opel/Vauxhall, Renault şi Peugeot. În România, vânzările de autoturisme noi au scăzut cu 1,8% în primele şapte luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România.

Slovacii au început să bată moneda euro

Slovacia, care va adopta moneda unică europeană la 1 ianuarie 2009, a lansat marţi procesul de emitere a monedelor euro, a anunţat monetăria din Kremnica, informează AFP. Circa jumătate de miliard de monede, cu o greutate totală de 2.406 tone, vor fi realizate până la sfârşitul anului 2008 la această monetărie, a declarat din partea acesteia Jaroslav Setnicky. Monedele de 2 euro şi de 1 euro au reprezentate pe una dintre feţe crucea care figurează pe drapelul ţării, cele de 10, 20 şi 50 de cenţi au castelul din Bratislava, iar cele de 1, 2 şi 5 cenţi prezintă muntele Krivan (Tatra), simbol al suveranităţii. Monetăria din Kremnica, oraş cu 8.000 de locuitori, a fost creată în 1328 de Carol I Robert de Anjou (1288-1342), rege al Ungariei între 1308 şi 1342. Slovacia a aderat la Uniunea Europeană în anul 2004. În luna iulie a.c., adaugă AFP, această ţară cu 5,4 milioane de locuitori a obţinut acordul final al miniştrilor de finanţe din UE pentru adoptarea monedei unice europene la 1 ianuarie 2009, în pofida anumitor îngrijorări cu privire la riscurile privind inflaţia. Slovacii au păreri împărţite cu privire la moneda unică. Potrivit ultimelor sondaje de opinie, aproximativ jumătate dintre ei se tem de creşterea preţurilor.