Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 25 Iulie 2008

Legumele strâmbe se întorc în supermarketuri

Morcovii strâmbi şi castraveţii curbaţi ar putea să revină în curând - oficial - pe rafturile supermarketurilor din Uniunea Europeană, în condiţiile în care Bruxellesul vrea să renunţe la birocraţia excesivă, eliminând o serie întreagă de reglementări considerate de unii „absurde“, privind comercializarea fructelor şi legumelor. Parţial şi din cauza creşterii preţurilor la alimente, UE doreşte să scape de „standardele de comercializare inutile“. Astfel, comisarul european pentru agricultură, Mariann Fischer Boel, va propune renunţarea la 26 din cele 36 de standarde care se aplică unei game foarte largi de produse, precum anghinarea, conopida, usturoiul, spanacul, prunele sau pepenii. „Această propunere va permite statelor membre să scutească fructele şi legumele de anumite standarde de comercializare, cu condiţia ca acestea să fie vândute cu o etichetă care să menţioneze că produsul respectiv este destinat procesării“, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene.

Renault creşte preţurile şi îngheaţă angajările

Grupul Renault va creşte preţurile de vânzare, îngheaţă recrutările în Europa şi ia în calcul amânarea unor proiecte considerate ca nefiind prioritare, din cauza condiţiilor grele de piaţă, a anunţat, ieri, constructorul auto francez. „Din momentul lansării Contractului Renault 2009, degradarea mediului macro-economic depăşeşte cele mai pesimiste ipoteze ale planului“, se arată într-un comunicat al Renault. Potrivit Renault, creşterea preţului petrolului încetineşte creşterea pieţei auto, modifică mix-ul de vânzări şi măreşte costurile de transport. Pe de altă parte, au crescut preţurile materiilor prime, iar ratele de schimb au avut evoluţii defavorabile. De asemenea, criza financiară creşte costul de finanţare al companiilor, la care se adaugă reculul principalelor pieţe auto din Europa, arată Renault. Măsurile luate de companie pentru a rămâne profitabilă şi pentru a-şi îndeplini obiectivele pentru 2008 includ o creştere a preţurilor de vânzare.

Titlurile de stat vor fi listate, de luni, la BVB

Ministerul Finanţelor a programat pentru luni introducerea la tranzacţionare pe Bursa de Valori Bucureşti (BVB), ca piaţă secundară, a unui număr de 26 de emisiuni de titluri de stat cu cupon fix (obligaţiuni), vândute până în prezent, a declarat ministrul de resort, Varujan Vosganian. „Bursa mai are câteva elemente tehnice de pus la punct. Ceremonia de lansare va avea loc luni, la Bursa de Valori Bucureşti, unde va participa şi conducerea BNR. Dacă toate lucrurile vor fi rezolvate, atunci primele titluri vor intra la tranzacţionare chiar din acel moment“, a spus Vosganian. Conducerea BVB a avut, miercuri, o întâlnire cu reprezentanţii societăţilor de servicii de investiţii financiare pentru a face prezentarea regulilor de tranzacţionare a titlurilor de stat. Depozitarul titlurilor de stat va rămâne în continuare Safir (depozitarul creat de BNR), iar Depozitarul Central va fi interconectat la sistemul acestuia.