Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 30 Mai 2008

Războiul dintre producători şi hipermarketuri se mută la Tribunal

Marile hipermarketuri au fost chemate în instanţă de către producătorii care încearcă să îşi recupereze datoriile de milioane de euro. Reprezentanţii producătorilor susţin că marii retaileri nu îi plătesc pentru că folosesc banii pentru speculaţii financiare. Preşedintele Romalimenta, Sorin Minea, susţine că uneori producătorii aşteaptă luni de zile pentru a-şi recupera banii. El a explicat de ce retaileri din România nu îşi onorează la timp contractele cu furnizorii. „Pentru retailer este cel mai profitabil credit. Să ne gândim că se strânge o sumă de 5 milioane de euro, bani care trebuie plătiţi către producători; aceşti bani sunt ţinuţi în conturi o lună sau două. Profiturile sunt imense şi intră în buzunarul conducerii acestor lanţuri de magazine”, a declarat Sorin Minea. De asemenea, preşedintele Romalimenta îi acuză pe marii retaileri că nu îi plătesc pe producători pentru a face specula. „Dacă să zicem că leul trece printr-o perioadă de depreciere, hipermarketurile ţin banii în conturi şi cumpără valută, după care, când leul revine, o convertesc“. Lanţurile de hipermarketuri au impus pe piaţă contracte extrem de păguboase pentru producători.

40 de noi malluri în perioada următoare

Numărul mallurilor din România va creşte, în următorii cinci ani, cu 40 de unităţi, în condiţiile în care, în urmă cu cinci ani, era încă „eră glaciară“ în România, pe piaţa mall-urilor, a declarat Tal Roma, manager pentru dezvoltarea afacerilor la AFI Europe. Acesta a precizat că nu este suficient ca un mall să fie închiriat, de retaileri, 100%, pentru a fi considerat de succes. „Un retailer urmăreşte sporirea vânzărilor în acel mall, de aceea, adevărata provocare pentru un dezvoltator este cum să facă pentru ca un client să cheltuiască şi să petreacă un timp cât mai mare într-un mall“, a spus Roma. Oficialul AFI Europe a menţionat că retailerii caută un mall care să facă parte dintr-o reţea internaţională, pentru a avea în faţă mai multe oportunităţi. Tal Roma a adăugat că, în România, oraşe cu 150.000 de locuitori au deja 1-2 malluri, iar cele cu 300.000 de locuitori au până la cinci asemenea mari centre de shopping.

Începe renovarea cazinoului din Constanţa

După ani de aşteptare, cea mai veche clădire de la malul mării, Cazinoul de pe faleza din Constanţa, va intra într-un amplu proces de renovare. El îşi va recâştiga strălucirea de altădată graţie unei investiţii israeliene de peste 15 milioane de euro. Cu drept de administrare pentru jumătate de secol, oamenii de afaceri din statul evreu vor să redeschidă sălile de joc şi să transforme edificiul în cel mai mare cazino din România. Toate restaurantele, sălile de spectacol şi terasele vor fi renovate, însă clădirea nu îşi va pierde specificul impus de arhitectul francez care l-a proiectat în urmă cu peste o sută de ani. Lucrările de renovare ar urma să fie finalizate peste doi ani.