Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 05 Decembrie 2007

Ministerul Transporturilor introduce rovinieta de o zi

Ministerul Transporturilor va introduce rovinieta de o zi pentru majoritatea autovehiculelor, cu excepţia autoturismelor şi vehiculelor de transport de marfă cu masa totală maximă autorizată de până la 3,5 tone, tarifele urmând să fie adoptate printr-o hotărâre de guvern. Dacă tarifele la rovinieta de o zi nu vor fi aprobate, Comisia Europeană ar putea declanşa procedura de infringement faţă de România, deoarece nu a transpus integral în legislaţia naţională prevederile Directivei europene de aplicare a taxelor la vehiculele grele de marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri. Tariful taxei de drum pentru 24 de ore va varia, în funcţie de masa autovehiculului, între patru şi 11 euro. Astfel, pentru vehiculele de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată între 3,5 tone şi 7,5 tone, precum şi pentru cele de transport de persoane cu mai mult de nouă locuri pe scaune şi maximum 23 de locuri (inclusiv conducătorul auto), tariful va fi de patru euro. Pentru autovehiculele de transport marfă cu o masă situată între 7,5 tone şi 12 tone, cât şi pentru vehiculele pentru transportul persoanelor cu mai mult 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) rovinieta va costa şapte euro.

Valoarea tarifului pentru utilizarea reţelei de drumuri va fi de nouă euro în cazul camioanelor cu o masă mai mare sau egală cu 12 tone şi maxim trei axe, şi de 11 euro pentru mijloacele de tranport marfă cu masa totală mai mare sau egală cu 12 tone şi cu minim patru axe. Cuantumul amenzilor pentru lipsa rovinietei valabile variază, în funcţie de tipul maşinii, între 500 de lei şi 9.000 de lei.

Căpşunarii dezvoltă piaţa imobiliară din mediul rural

Banii trimişi în ţară de „căpşunari“ şi criza de terenuri din marile oraşe determină o creştere a numărului de locuinţe noi din mediul rural, comparativ cu mediul urban. Astfel, în trimestrul al treilea, casele noi finalizate au depăşit cu 11% numărul locuinţelor din oraşe, iar pe ansamblul primelor nouă luni, mediul rural a fost aproape de a egala numărul celor din mediul urban. Avansul înregistrat de zonele rurale are, conform reprezentanţilor Patronatului Societăţilor de Construcţii (PSC), două cauze: muncitorii români din străinătate şi orientarea dezvoltatorilor spre terenuri ieftine, de obicei situate în zone rurale. „Trebuie avut în considerare faptul că majoritatea românilor care lucrează în străinătate preferă să-şi investească economiile în construcţia de noi case“, crede Adriana Iftime, director executiv PSC. Numărul total de locuinţe finalizate în primele nouă luni se ridică la peste 28.000 de unităţi, cu 36% mai mult decât în primele trei trimestre din 2006. Ponderea construcţiilor este aproape egală - 14.034 de case şi apartamente, la sate, şi 14.251 de locuinţe în mediul urban.