Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 21 Aug, 2007

Agricultorii din Deltă pot beneficia de subvenţii pentru irigat

Proprietarii de terenuri agricole din Delta Dunării pot beneficia anul acesta de subvenţii de irigat, aceasta fiind o premieră în domeniul agricol pentru fermierii din zonă. Informaţia a fost furnizată de directorul Direcţiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală (DADR), Vasile Gudu, care a adăugat că, pentru a beneficia de subvenţia acordată pe hectarul irigat, motopompele cu ajutorul cărora se irigă trebuie să aibă apometre. „Agricultorii din Deltă se tem însă să îşi cumpere apometre de teamă că aceste aparate, o dată montate, se vor strica din cauza apei murdare. Cu toate acestea, ei au depus dosare pentru a beneficia de subvenţia pentru irigat“, a declarat Vasile Gudu. El a spus că valoarea unui apometru este de circa 1.000 de euro şi că nu toţi agricultorii din Delta Dunării irigă suprafeţele cultivate. „În Delta Dunării a existat un sistem de irigaţii care însă nu a fost pus în funcţiune până în 1989. După Revoluţie, sistemul a fost distrus şi acum în Deltă irigă doar puţini fermieri, şi anume cei care au terenurile în apropierea canalelor şi a Dunării“, a menţionat Vasile Gudu.

Aeroportul Băneasa şi-a deschis porţile

De duminică seara, cursele aeriene comerciale vin şi pleacă şi de la Aeroportul Băneasa. După trei luni de reparaţii şi o investiţie de 20 de milioane de euro, aeroportul şi-a îmbunătăţit serviciile: mai multe porţi pentru controlul bagajelor şi al biletelor, o sală de aşteptare mai mare, dar şi o parcare generoasă. Modernizările nu se opresc însă aici. Primii pasageri care au văzut noua faţă a Aeroportului Băneasa au rămas umiţi. Totul este nou şi, mai ales, foarte curat. Aeroportul are de două ori mai multe porţi pentru controlul bagajelor şi al biletelor, o sală de aşteptare mai spaţioasă şi o parcare mai mare. Aproape că nu există nici o diferenţă faţă de celelalte aeroporturi internaţionale, spun mulţi dintre ei. Lucrările de reparaţii au durat trei luni şi au costat peste 20 de milioane de euro. Investiţiile nu se opresc însă aici: din primăvara anului viitor, va fi dat în folosinţă un nou terminal pentru plecări.

România va trebui să importe uraniu

O dată cu punerea în funcţiune a reactoarelor 3 şi 4 ale centralei de la Cernavodă, România va trebui să importe uraniu, deoarece exploatările din ţară nu sunt suficiente pentru a asigura necesarul de combustibil nuclear al uzinei. Acest lucru se va întâmpla în circa cinci ani, atât cât ar dura construcţia celor două reactoare, presupunând că până la sfârşitul acestui an se va cunoaşte consorţiul care se va ocupa de construcţia lor. În prezent nu există probleme cu aprovizionarea centralei de la Cernavodă, însă, o dată cu punerea în funcţiune a încă două reactoare, importurile de minereu devin obligatorii. Preţul internaţional al uraniului este în creştere, doar în ultimul an majorarea fiind de 200%. Printre ţările exportatoare de uraniu se numără Australia, Canada sau Kazahstan, ţări aflate în afara perimetrelor „fierbinţi“ ale planetei.