Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 21 Iulie 2007

Comisia Europeană cere noi date despre deprecierea maşinilor

Reprezentanţii Direcţiei Taxe a Comisiei Europene (CE) au solicitat oficialilor români noi date privind piaţa, bazate pe surse precum cataloagele de preţuri ale firmelor de asigurare, pentru a clarifica grila de depreciere a vehiculelor. Diferenţele de opinii între cele două părţi vizează diferenţierea între maşinile noi şi cele second hand, în formula transmisă de România la Bruxelles în luna mai, calcularea deprecierii începând de la trei luni, în timp ce reprezentanţii CE solicită introducerea unor trepte, astfel încât, deprecierea maşinii să înceapă încă din prima lună. Experţii comunitari au arătat că indiferent de particularităţile pieţei autovehiculelor din România, nu vor accepta un coeficient de depreciere zero pentru un autovehicul cu o vechime de trei luni. Observaţiile Comisiei Europene care nu au fost luate în cosiderare de partea română se referă la grila de depreciere, care, în opinia Executivului de la Bruxelles, ar trebui să fie fragmentată mai mult în primul an şi în perioada de depreciere a autovehiculelor, considerată de CE prea mare. O altă cerinţă a CE vizează definirea autoturismului nou, astfel: „Prin autovehicul nou se înţelege orice autovehicul, care nu a mai fost vândut anterior într-un alt scop decât al revânzării sau livrării sale şi care astfel nu a mai fost niciodată înmatriculat în vederea admiterii circulaţiei sale pe drumurile publice“. Autorităţile de la Bucureşti vor transmite la Bruxelles informaţii concrete privind piaţa autovehiculelor la finele lunii august sau în luna septembrie, iar dacă observaţiile transmise de către Comisie asupra proiectului de modificare vor fi complete, actul normativ va fi promovat în luna septembrie.

România este pe locul doi ca ritm de creştere a importurilor

Conform unui raport al Biroului de statistică al Uniunii Europene, suntem pe locul doi între ţările Uniunii ca ritm de creştere a importurilor. Aderarea României la spaţiul comunitar a dus la creşterea importurilor cu 31%, ritm de două ori mai rapid decât cel al exporturilor. În acest moment, avem cel mai mare deficit comercial dintre ţările proaspăt membre ale Uniunii şi suntem foarte aproape să îi ajungem din urmă pe italieni, unde deficitul reprezintă 6% din totalul exporturilor. Ultimul raport al Biroului de statistică al Uniunii arată că, în primle patru luni ale anului, în România, importurile din Uniune dar şi cele din afara ei au crescut la 15,1 miliarde de euro, faţă de 11,5 miliarde cât era anul trecut. În cifre absolute, importurile noastre rămân mici, comparativ cu cifrele europene. Spre exemplu, ţări mult mai mici, precum Slovacia sau Cehia au importuri de 13,5 miliarde, respectiv 22,7 miliarde de euro. Dacă România a înregistrat o creştere de 31%, Slovacia a raportat 27%, iar Cehia, 22%. Percepţia, însă, se schimbă în privinţa exporturilor. Din ianuarie până în aprilie, din Slovacia au plecat mărfuri de 13,1 miliarde de euro, cu 38% mai mult decât în 2006. Cehia a facturat exporturi de 29,2 miliarde de euro, adică o creştere de 24%.