Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 03 Iul, 2007

Românii sunt de acord să plătească mai mult pentru pensii

Românii sunt de acord să contribuie cu mai mulţi bani la fondul de pensii, relevă un sondaj realizat de Insomar. Conform studiului, la întrebarea „Sunteti de acord să contribuiţi cu o sumă mai mare din veniturile dvs. pentru fondul de pensii, astfel încât pensionarii să ajungă să aibă pensii mai mari ?“, 65% au răspuns pozitiv, iar 35% s-au declarat împotrivă. Românii sunt de acord în proporţie aproape unanimă, de 99%, ca pensiile să crească la un nivel decent. Această măsură a intrat deja în atenţia Guvernului, care a decis majorarea punctului de pensie, în următorul an, la 37,5% din salariul mediu brut şi la 45% în 2009. Efortul bugetar al statului pentru majorare va fi de peste şase miliarde de lei, anul viitor, în condiţiile în care Guvernul va adopta, tot în 2008, alte două măsuri, care vor diminua veniturile bugetare - reducerea contribuţiilor cu 6%, precum şi transferul altor două procente la pensiile private obligatorii.

IMM-urile pot lua maxim 200 de mii de euro pentru gestionarea deşeurilor

Întreprinderile mici şi mijlocii (IMM) care vor să dezvolte activităţi de gestionare a deşeurilor vor putea să acceseze între 50.000 şi 200.000 de euro, pe proiect, aportul propriu fiind de cel puţin 50%, în numerar, a informat ieri Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor (MDLPL). MDLPL lansează o licitaţie deschisă pentru proiectul „Schema de investiţii pentru sprijinirea iniţiativelor sectorului privat în domeniul gestionării deşeurilor“, ce urmează a fi implementat în cadrul Programului Phare 2005 - Coeziune Economică şi Socială. Bugetul disponibil pentru această licitaţie este 8,66 milioane de euro, din care 6,50 milioane de euro din fonduri Phare şi 2,16 milioane de euro cofinanţare de la bugetul de stat. Suma disponibilă pentru fiecare regiune este de 1,08 milioane de euro, din care 0,81 milioane de euro din fonduri Phare şi 0,27 milioane de euro de la bugetul de stat. Finanţarea proiectelor este nerambursabilă.

Din 2008, asistenţii sociali ar putea avea salarii mai mari

Ministrul Muncii, Paul Păcuraru, a declarat că are în vedere elaborarea unui act normativ care să prevadă majorarea salarială pentru angajaţii din domeniul protecţiei sociale. Actul normativ ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2008. Păcuraru a arătat că este nevoie ca personalul care lucrează în acest domeniu să fie motivat financiar, deoarece se înregistrează un deficit de angajaţi. Chiar dacă există facultăţi cu profil de asistenţă socială, absolvenţii acestei specializări preferă să se reorienteze profesional, din cauza salariilor mici. „Mă gândesc la elaborarea unui act normativ care să reglementeze salariul din domeniul asistenţei sociale. Va trebui să scoatem acest domeniu din categoria Cenuşăresei sistemului bugetului de asigurări sociale. Ne confruntăm cu o lipsă de personal în centrele de asistenţă socială, tocmai din cauza salariilor foarte mici“, a afirmat ministrul Paul Păcuraru. El a mai spus că este nevoie de o reformă socială şi de o mai bună colaborare între Ministerul Muncii şi Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi protecţia Drepturilor Copilului.