Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Preţ unitar sau preţ de vânzare?

Preţ unitar sau preţ de vânzare?

Data: 06 Mai 2008

▲ Ţinând cont de principiul transparenţei privind informarea consumatorului, comercianţii trebuie să indice corect preţurile şi tarifele bunurilor şi serviciilor prezentate ▲ Astfel, preţul în lei trebuie să fie scris într-o manieră clară, uşor de citit şi de identificat şi trebuie să fie indicat prin etichete cu preţul pe sau lângă produse sau prin folosirea de liste de preţuri sau cataloage ▲

Indicarea preţurilor trebuie realizată, astfel încât consumatorii să le poate vizualiza uşor la locul vânzării, fără să fie nevoiţi să întrebe, comerciantul având obligaţia de a indica atât preţul de vânzare, cât şi preţul unitar în anumite circumstanţe.

Preţurile expuse în vitrină trebuie să se vadă uşor, fără să trebuiască să intri în spaţiul unde sunt comercializate produsele respective.

Preţul de vânzare este preţul final pentru o unitate sau o categorie definită de produse, ce include TVA şi alte taxe suplimentare.

Preţul unitar este preţul final, ce include TVA şi alte taxe suplimentare, valabil pentru un kilogram, litru, metru, metru pătrat, metru cubic, bucata sau altă unitate de măsură, care este folosit pentru comercializarea produselor.

Produsele care se vând la preţ unitar

Preţul unitar trebuie afişat pentru alimentele preambalate, pentru care regulamentele în vigoare stipulează să fie indicate pe ele o cantitate nominală pentru a fi comercializate în cantităţile definite.

Produsele pentru care preţul unitar trebuie indicat:

- Cosmetice & pastă de dinţi.

- Produse pentru îngrijirea şi spălarea părului.

- Luciu, vopsele, lacuri şi email.

- Solvenţi, clei, adezive şi vopsele.

- Sticlă de fereastră şi produse similare.

- Ciment, tencuială, mortar şi nisip.

- Material textil şi plăci de izolare.

- Produse de grădinărit.

- Combusitibile şi uleiuri, lubrifianţi lichizi şi solizi, antigel.

- Lemn, cărbune, cocs şi combustibil.

- Fir de lână, natural şi sintetic.

- Mercerie vândută la metru.

- Mâncare pentru animale şi pui.

- Coli de aluminiu, polietilenă sau hârtie pentru împachetarea alimentelor (la metru sau la cutie).

- Tutun pentru pipă sau ţigări.

Obligaţia de a indica preţul unitar nu se aplică următoarelor produse:

- Alimentele ce trebuie să fie consumate în spaţiul unde au fost achiziţionate.

- Produsele preambalate în cantităţi sub 50 gm/ml sau peste 10kg/ lt.

- Produsele preambalate comercializate de vânzători ambulanţi.

- Produsele comercializate prin maşini automate.

- Ofertele speciale unde preţul este redus pe baza deteriorării produsului şi/sau pericolului ca acesta se se deterioreze.

- Diverse produse vândute în acelaşi ambalaj.

Preţul unitar trebuie afişat şi în cazul bunurilor achiziţionate la vrac, iar pentru serviciile de publicitate/anunţuri, comenzile prin poştă, taxele, trebuie prezentat atât preţul de vânzare, cât şi preţul unitar.

Potrivit legislaţiei în vigoare, aceste reguli nu se aplică vânzărilor prin licitaţie, vânzărilor de obiecte de artă sau antichităţilor sau produselor livrate împreună cu furnizarea unui serviciu.