Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Problema taxei de primă înmatriculare, pe cale să fie rezolvată

Problema taxei de primă înmatriculare, pe cale să fie rezolvată

Data: 25 Iunie 2007

Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, a anunţat că problema României cu Uniunea Europeană cauzată de taxa auto de primă înmatriculare este pe cale de soluţionare. Ministrul Vosganian spune că ultimele semnale venite de la Bruxelles privesc doar câteva aspecte de ordin tehnic, chestiunile de principiu fiind rezolvate. Ultimul semnal venit de la Bruxelles în chestiunea taxei auto de primă înmatriculare este o scrisoare a Direcţiei europene de taxare şi uniune vamală prin care se solicită clarificarea unor aspecte tehnice. „Potrivit variantei trimise de noi, maşinile deveneau second hand după trei luni. Comisia Europeană solicită ca deprecierea maşinii să înceapă după prima lună, iar noi, în principiu, am acceptat acest lucru. Tendinţa este pozitivă şi sugestii de chemare a României în faţa Curţii Europene de Justiţie nu au mai apărut“, a spus Varujan Vosganian. Dan Vardie, preşedintele Asociaţiei presei auto din România, spune că era previzibil să se ajungă la o poziţie comună a autorităţilor de la Bucureşti cu reprezentanţii Comisiei Europene. „Forma asta de taxare mai e prezentă în vreo 18 state ale Uniunii Europene, aşa că nu avem numai noi această problemă cu Comisia Europeană. Chiar în forma scumpă, să-i zicem aşa, a taxei, cel mai ridicat nivel este de vreo 8.000 de euro, în timp ce în alte ţări, nu neapărat mai dezvoltate, ajunge la 16.000 de euro“, a declarat Dan Vardie. Comisia Europeană a avertizat în mai multe rânduri România să renunţe la taxa de primă înmatriculare - considerată de Bruxelles discriminatorie - pentru că se aplica numai maşinilor la mâna a doua, importate din alte state membre ale Uniunii, nu şi celor cumparate în România. Divergenţele de principiu dintre Bruxelles şi Bucureşti par să fi dispărut după introducerea taxei la toate maşinile aflate la prima înmatriculare, deci şi celor cumpărate în România.