Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
S-au deblocat posturile în asistenţa socială
Posturile vacante vor fi scoase la concurs după regula 1/1, şi nu 1/7, ca până acum, atât la nivelul centrelor rezidenţiale şi al celor de zi, cât şi la nivelul serviciilor publice de asistenţă socială teritoriale.
Ministerul Muncii a anunţat deblocarea posturilor din asistenţa socială, la câteva zile de la publicarea în „Monitorul Oficial“ a hotărârii de guvern care dă undă verde angajărilor în sistem. Deblocarea posturilor publice din asistenţa socială, ca urmare a emiterii Hotărârii de Guvern nr. 125/2013, va contribui la ameliorarea deficitului cronic de personal cu care se confruntă de mai mulţi ani sistemul, a declarat secretarul de stat în Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, Codrin Scutaru.
„Am făcut un pas important pentru ca grupurile vulnerabile care au nevoie de serviciile acordate prin intermediul Direcţiilor Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului - vorbim de copii, bătrâni, familii în nevoie, persoane cu handicap sau cu diverse afecţiuni, dar şi alte persoane care au nevoie de intervenţie - să nu fie aruncate la marginea societăţii prin excluziune socială“, a afirmat Codrin Scutaru.
În legătură cu lipsa cronică de personal din sistemul public de asistenţă socială, reprezentanţi ai Ministerului Muncii au estimat că „deficitul se ridică la circa 10.000 de persoane“. Hotărârea de Guvern nr. 125/2013 privind ocuparea posturilor vacantate după data de 1 ianuarie 2013 pentru personalul din sistemul de asistenţă socială a fost publicată, săptămâna trecută, în „Monitorul Oficial“.
Prevederile actului normativ se aplică autorităţilor administraţiei publice locale, precum şi serviciilor sociale administrate de acestea. „În limita posturilor vacantate, în vederea ocupării prin concurs sau examen, nominalizarea posturilor pe categorii profesionale este de competenţa ordonatorului de credite, cu aprobarea ordonatorului principal de credite“, se arată în documentul oficial.