Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Salonul Auto de la Geneva, dominat de maşini „verzi“

Salonul Auto de la Geneva, dominat de maşini „verzi“

Data: 08 Martie 2010

Aproape toţi constructorii prezenţi la cea de-a 80-a ediţie a Salonului Auto de la Geneva şi-au prezentat inovaţiile în materie de autoturisme ecologice. Miniştrii Industriei din UE cer industriei auto să se pregătească pentru restructurări dureroase şi să investească în dezvoltarea de maşini ecologice.

Vehiculele eco, hibride sau electrice, sunt atracţia Salonului Auto de la Geneva, constructorii încercând să ofere consumatorilor alternative cât mai fiabile la autoturismele mai puţin prietenoase cu mediul înconjurător. Salonul Auto de la Geneva, ce se desfăşoară între 4 şi 14 martie, a ajuns la a 80-a ediţie, numărul premierelor din acest an trecând de 100.

Porsche a dezvoltat şi prezentat la Salonul de la Geneva automobilul sport, de mare viteză şi lux aferent, care, alimentat electric, are un demaraj pe placul consumatorului clasic de Porsche, descriu jurnaliştii germani inovaţia care oferă „tehnologie de curse, mobilitate electrică şi 3,4 secunde pentru a atinge suta de kilometri“.

Producătorul german Audi „defilează pe podiumul Salonului Auto cu modelul A1 E-tron, cel care, se speră, va răzbuna eşecul lui A2“. Pentru 2011 există promisiuni electrice pentru modelele Q5 şi chiar pentru limuzina A8, scrie publicaţia „Deutsche Welle“, semnalând în acelaşi timp că Opel vrea să ofere pieţei europene trei modele electrice încă din 2013.

Şefii Volkswagen au anunţat, la rândul lor, că pentru 2011 pregătesc o flotilă de 500 de modele electrice de Golf pentru ca în 2013 să ofere spre larg consum europenilor electromobilele E-Up, E-Golf şi E-Jetta.

Anul acesta s-au făcut la Geneva primele teste cu Chevrolet Volt, iar tot la capitolul premiere se numără şi versiunea electrică a micului Nano, lansat de indienii de la Tata Motors.

Conceptul hibrid 599 HY-KERS, lansat de Ferrari, este o încercare a constructorului italian de a aduce pe piaţă ultimele inovaţii din industria auto. Comisia Europeană a anunţat tot în această perioadă, când se desfăşoară Salonul Auto de la Geneva, intenţia de a lansa un plan de acţiune în favoarea vehiculelor electrice şi hibride, cu posibilitatea fixării unui obiectiv european.

Potrivit miniştrilor Industriei din UE, industria auto europeană trebuie să se pregătească pentru restructurări dureroase şi să investească în dezvoltarea de maşini ecologice. „UE are o industrie auto puternică, dar trebuie să se reînnoiască, iar una dintre şanse este automobilul electric“, a declarat ministrul spaniol al Industriei, Miguel Sebastian.