Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Ţările vest-europene îşi curăţă parcul auto pe seama României

Ţările vest-europene îşi curăţă parcul auto pe seama României

Data: 07 Noiembrie 2008

▲ Preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Ernest Popovici, a declarat că numai în luna septembrie au fost importate în România aproximativ 72 de mii de maşini rulate în ţările dezvoltate din vestul Europei ▲

Noua taxă de poluare permite importurile masive de maşini rulate, iar vechii membri ai Uniunii Europene (UE-15) îşi curăţă astfel pacurile auto naţionale, inclusiv pe seama României, afirmă reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). „Noua taxă de poluare a ieşit aşa cum a ieşit, deşi am pus la dispoziţia autorităţilor toată documentaţia necesară şi permite avalanşa de vehicule rulate din UE-15, ţări care îşi curăţă astfel parcul auto şi creează premisele unei cereri mai mari decât în prezent“, a declarat preşedintele APIA, Ernest Popovici. Acesta a precizat că numai în luna septembrie au fost importate în România 72 de mii de maşini rulate şi a afirmat că, în timp ce, la nivelul UE-15, Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) pune în aplicare un program de înlocuire a maşinilor mai vechi de opt ani, acestea sunt importate în România „tot mai multe şi tot mai des“.

Importurile de automobile rulate s-au dublat

Importurile de automobile rulate au crescut de peste două ori în România, după modificarea taxei auto, iar cele de maşini foarte vechi, de peste 10 ani, şi-au majorat ponderea de şase ori, conform datelor prezentate de preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile. În primele nouă luni din 2008, importurile de maşini second-hand au fost de 168 de mii de unităţi, faţă de 84.789 în perioada similară a anului 2007, iar în trimestrul trei al anului în curs importurile au explodat comparativ cu primul semestru, sau cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Cele mai multe maşini second-hand provin din Germania - 68,6%, Franţa - 5,16%, Italia - 4,54%, dar au fost importate maşini uzate şi din Ungaria - 0,67%. Popovici a atras atenţia că printre efectele unui import masiv de vehicule rulate se numără veniturile mai mici la buget, evaziunea fiscală, pierderea de locuri de muncă (o scădere de 5% a pieţei ar însemna 7.500 de locuri de muncă mai puţin), descurajarea unor posibile investiţii străine, creşterea poluării şi, nu în ultimul rând, scăderea siguranţei în trafic.