Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Taxa hotelieră va fi folosită pentru infrastructura turistică

Taxa hotelieră va fi folosită pentru infrastructura turistică

Data: 25 August 2008

Sumele colectate din taxa pe care o plătesc hotelierii autorităţilor locale vor fi folosite pentru îmbunătăţirea infrastructurii turistice a zonei şi pentru promovarea turistică locală, potrivit informaţiilor furnizate Agerpres de reprezentanţii Ministerului pentru IMM, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale (MIMMCTPL). Taxa pe care o plătesc, în prezent, hotelierii autorităţilor locale variază între 0 şi 5% din tariful primei nopţi de cazare. Primăriile şi Consiliile locale trebuie să depună în 60 de zile, începând cu data de 20 august, fişele prin care solicită atestarea staţiunilor de interes naţional sau local, potrivit unei hotărâri de Guvern apărută în „Monitorul Oficial“ al României. Ministerul pentru Turism va acorda atestarea staţiunilor. Dacă nu vor depune fişa staţiunii şi documentaţia necesară, în termenul prevăzut de lege, a localităţilor sau părţilor de localitate atestată ca staţiune turistică, acestora le va fi retras statutul de staţiune turistică. „După expirarea termenului de 60 de zile, planificăm o acţiune de evaluare a modului în care staţiunile turistice atestate îndeplinesc criteriile de atestare, să îi validăm pe cei în regulă şi să îi sancţionăm pe cei care nu îndeplinesc criteriile, mergând până la propunerea retragerii atestării dacă va fi cazul“, a declarat, pentru Agerpres, secretarul de stat în Turism, Lucia Morariu. Staţiunile atestate vor fi promovate de către MIMMCTPL în cadrul Programului de Promovare Turistică pentru anul 2009. „Ne propunem ca în Programul de Promovare pentru anul 2009 să promovăm cu prioritate staţiunile turistice care îşi păstrează atestarea sau care o dobândesc între timp. Vom demara o campanie de informare a autorităţilor publice locale cu privire la prevederile noului act normativ, împreună cu structurile asociative ale acestora care au fost parte în procesul de avizare a actului normativ“, a adăugat Lucia Morariu. Staţiunile turistice vor fi atestate numai după îndeplinirea unor criterii obligatorii privind amplasarea acestora în teritoriu, condiţiile de acces sau dotări. În prezent, în România sunt atestate 83 de staţiuni turistice, dintre care 37 sunt de interes naţional şi 46 de interes local.