Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Taxe mari şi concurenţă neloială

Taxe mari şi concurenţă neloială

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 24 Aprilie 2013

„Producătorii străini au întâietate şi, întotdeauna, la negocierile cu marile lanţuri de magazine, acestea ne prezintă preţurile de import la care noi trebuie să ne raportăm şi să le acceptăm dacă dorim să colaborăm.“

Lanţurile de hipermarketuri impun taxe foarte mari pentru produsele româneşti pe rafturi, care ajung la peste 50% din preţ, le poziţionează în zone fără vizibilitate şi le plătesc, de multe ori, sub costul de producţie, reclamă repre     zentanţii patronatului din industria conservelor Romconserv. „Pentru produsele româneşti se plătesc în lanţurile de retail taxe foarte mari, impuse pentru listare, deschidere de magazine noi, servicii marketing şi promovare, care nu au justificare. (...) Producătorii străini au întâietate şi, întotdeauna, la negocierile cu marile lanţuri de magazine, acestea ne prezintă preţurile de import, la care noi trebuie să ne raportăm şi să le acceptăm dacă dorim să colaborăm cu hipermarketurile“, a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, Aurel Tănase, preşedintele Romconserv.

Acesta a adăugat că pretenţiile lanţurilor internaţionale cresc an de an, iar costul de marketing pe care trebuie să-l suporte producătorul român ajunge şi până la 50% din valoarea produsului.

Producătorii din acest domeniu se plâng şi de faptul că sunt supuşi unor serii de abuzuri de către lanţurile de hipermarketuri şi că taxele cresc cu 2-3% în fiecare an, neacceptarea lor atrăgând delistarea, închiderea comenzii sau neplata pe o perioadă nedeterminată, invocându-se diferite motive.

„Dacă nu suntem de acord cu aceste sume, se atrage blocarea temporară la comandă a furnizorului, reducerea cantităţilor comandate şi alte forme de constrângere prin care să ne oblige să semnăm. Deşi s-au plătit sume de bani importante pentru deschideri de magazine noi, dacă unul dintre aceste magazine se închide, banii nu ni se returnează. Mai mult de atât, dacă un magazin se închide şi altul se deschide (în cadrul aceleiaşi reţele de hipermarketuri - n.r.), pentru magazinul vechi nu se returnează banii, iar pentru cel nou se percepe taxă de deschidere“, a adăugat preşedintele Romconserv.

O altă presiune pe producătorul român, într-un mediu cu o concurenţă atât de mare, vine pe partea de materii prime. „Se aduc materii prime ieftine din Vietnam, India sau China, precum castraveţii muraţi la vrac, care vin cu nişte preţuri foarte mici şi, printr-o procesare simplă, se pun în recipiente. Fiind o diferenţă foarte mare de preţ între cele două calităţi (românească şi cea de import - n.r.), se creează o problemă“, a explicat Aurel Tănase. Patronatul Romconserv numără în prezent 69 de firme şi pune în piaţă circa 165 de mii de tone de conserve din legume şi fructe.