Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Taxele ascunse din supermarketuri vor fi eliminate de Codul de bune practici
Proiectul de act normativ privind Codul de bune practici pentru comerţul cu produse agroalimentare ar putea fi aprobat de Guvern la începutul acestei luni. „Avem promisiuni că, la începutul lunii noiembrie, acest proiect va fi aprobat de guvern şi va intra în vigoare imediat după publicare“, a precizat Mihai Vişan, directorul Romalimenta. Acesta a menţionat că supermarketurile au cerut ca multe dintre liniile codului de bună practică să fie înscrise într-o reglementare de ordin legislativ, iar industria alimentară a venit, la rândul său, cu unele completări. „Producătorii din industrie ţin foarte mult la o definiţie clară a preţului de achiziţie, în noul proiect de act normativ, care să includă tarifele de marketing ale supermarketurilor, precum şi la limitarea perioadei de plată, la un termen de maximum 30 de zile, datorită particularităţii acestui sector, mai ales că unele produse se vând destul de repede“, a spus Vişan. Supermarketurile au propus ca termen de plată între 40 şi 60 de zile, ceea ce îi încurcă pe producători, pentru că nu pot relua rapid ciclul de producţie. Deşi în această perioadă mulţi producători semnează deja contracte cu supermarketurile, octombrie şi noiembrie fiind, de altfel, perioada de înnoire a contractelor, Vişan precizează că legiferarea codului va constrânge supermarketurile să aprobe clauze la contractele semnate deja. „Dacă apare o reglementare legală pe un anumit segment, aceasta se aplică oricărui contract, chiar dacă acesta a fost semnat deja“, consideră Vişan. Aprobarea proiectului privind codul de bune practici de act normativ ar urma să reglementeze comerţul în supermarketurile din România. Potrivit patronatelor, prin folosirea „taxelor ascunse“ se ajunge la o creştere artificială a preţurilor de vânzare, iar profitabilitatea supermarketurilor ajunge să se situeze între 30% şi 60%, iar producătorii şi consumatorii înregistrează pierderi.